Krakende uitgang speaker bij Marantz PM68

Gestart door Erwin Bader, juni 14, 2015, 18:00:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erwin Bader

Ineens geeft mijn rechter speaker een krakend/knisperend geluid (op slechts de midrange luidspreker). Geluid is altijd even hard, met volume 0 of max. Het geluid komt slechts uit 1 luidspeaker ( de rechter)  Ik heb de speakers gewisseld in de aansluiting op e versterker van speaker 1 naar 2 en het probleem blijft precies hetzelfde.
Is mijn oude trouwe PM68 aan het aftakelen of al deels overleden of is er wat anders aan de hand. Speakers zijn volgens mij nog goed, want produceren normale geluid, alleen met irritante kraak. Ik heb links en rechts aan de bedrading wat stof verwijderd, maar brengt niet de oplossing.
Al op het forum gekeken maar vond niet de sluitende oplossing.

Heeft iemand een idee.

alvast dank Erwin

SB_Marantz

Speakers 1 en 2 hangen gewoon aan elkaar en worden gescheiden door een relais.
Mensen denken vaak dat er dan een andere versterker geactiveerd wordt maar dat is niet zo.

Komen we bij de symptomen:

Kan door van alles veroorzaakt worden zoals slechte soldeerverbindingen transistoren of een combinatie van.
Onderzoek en onderhoud biedt uitkomst.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

X2

PM68 = slechte solderingen en ws slechte condensators in de eindtrap.. misschien relais..

Voor herstel is het enige nuttige naar iemand brengen die er kijk op heeft en laten servicen.

Erwin Bader

Dank voor jullie reactie, sorry duurde even wegens vakantie.
2 x het advies om na te laten kijken, dat wil ik bij deze dan ook graag doen. Weten jullie een goed adres hiervoor. Ik heb ook op marktpplaats gekeken maar kom daar bijvoorbeeld geen aandbieder tegen.

alvast weer dank voor jullie reactie

Erwin

marked

Tweede en derde posters doen onderhoud/reparatie, derde in DenHaag geloof ik, tweede Nijmegen??? Stuur ze eens een berichtje als je daar in de buurt woont bijvoorbeeld.