Eindelijk heb ik de tijd om te laten weten hoe de aankoop bevallen is en het zal jullie niet verbazen, het is geweldig!
Zoals gezegd, ik heb erg getwijfeld tussen de pm5005 en de pm7005. Het feit dat ik de 7005 plots voor nog geen 500 euro voorbij zag komen was voor mij de reden om hem gelijk te bestellen (vgl, bij Correct die normaal scherp prijst (en mijn favoriete winkel want goede service) was die 899...). Ik gok op een foutje in de prijs, dag later was de 7005 weer een stuk duurder
Zonder al te audiofiel te willen klinken, het geluid is in vergelijking met mijn oude sony str-de515 een stuk ruimtelijker en helderder. Nb, mijn Sony was ook niet slecht, maar ik geniet veel meer van de muziek, alsof de muziekinstumenten uit elkaar getrokken zijn, meer diepte. Ik heb de versterker nog niet voluit kunnen draaien, maar er zit voldoende power in. De combinatie met de JBL Studio 530 vind ik geweldig.
Ik heb de versterker nu geprobeerd met de rasp/hifiberry analoog naar de versteker, dit is ronduit top. Ik wil nog een keer een vergelijking maken met de ingebouwde DAC van de pm7005. Indien intresse zal ik daar een testverslag van maken, Burr Brown vs Cirrus Logic!
Daarnaast heb ik bij de kringloop voor een tientje een Sony Tuner gekocht, gewoon mooi geluid, maar het blijft radio, daar ga ik geen geld aan besteden.
Mijn TV heeft geen rca uitgang, daarom in eerste instantie via de koptelefoonuitgang aangesloten. Dit was voorheen behelpen en dat blijft behelpen, maar gelukkig heeft mijn nieuwe versterker een optische ingang, zodat ik gebruik kon maken van een Toslink. Met een kabeltje van ik geloof 2,99 van action perfect geluid.
Als ik echt wil genieten van muziek dan gebruik ik de raspberry waar een harde schijf op aangesloten is. Ik denk dat er nog een kleine verbetering mogelijk is door het geluid digitaal door te geven aan de versterker, maar daar heb ik een andere hifiberry voor nodig. Tzt wil ik dat nog wel een keer uitproberen, voorlopig geniet ik nog meer dan voldoende.
Ander project waar ik aan zit te denken is om de rasberry te verstoppen in een kapotte tuner/cd-speler o.i.d. Deze ligt nu los met allerlei kabels in een kastje, maar dat kan natuurlijk mooier. Kringloop en marktplaats een beetje in de gaten houden of er iets voorbij komt dat qua vormgeving past bij de Marantz, binnenwerk eruit, raspberry erin en ik ben klaar!