nieuwste marantz CD speler met MP3afspeelmogelijkheid

Gestart door Moonemaan, oktober 23, 2007, 23:11:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moonemaan

Een vraagje, ik kocht dus die nieuwste Marantz CD speler, prima speler, maar wat ik wil is MP3bestanden afspelen die in elkaar overlopen, zoals op mijn computer, hoe krijg ik dat voor elkaar?

dmeerpa

Ik vermoed dus dat je het hebt over de CD6002. Als alles goed gaat komt die van mij eind deze week binnen.

Nu als je MP3 muziek geen pauzes bevat, zou de CD speler deze aaneen moeten afspelen.
Maar ik vermoed dat je op de PC, bijvoorbeeld met winamp vraagt om ene bepaalde MP3 te laten starten op x aantal seconden van het einde van de vorige MP3, en deze in elkaar te laten overlopen.

Ik vrees dat dit niet kan met de CD speler, deze zal een MP3 afspelen zoals hij een audio track vanaf CD weergeeft.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WYWH

Helaas is gapless playback een beetje een ondergeschoven kindje in de mp3-branche.
Ten eerste dien je je mp3 te voorzien van een soort detecteerbare gapless info, anders hoor je sowieso popjes.
PC players die er redelijk goed mee omgaan zijn o.a. foobar2000 (zeker als je de ASIO driver kan gebruiken).
Anders moet je je behelpen met buffering en fade-truukjes: daar is winamp bijvoorbeeld niet zo goed in.

Ik weet dat voor hardwarematige mp3 playback je mp3 player wel deze gapless playback moet ondersteunen.
Creative Zen Plus bijvoorbeeld ondersteunt dit niet; iRiver players weer wel. Ik zou niet weten of de 6002 het ook ondersteunt. Beste is dus zelf rippen en een goed geindexeerde file bakken ;-)

dmeerpa

Citaat van: WYWH op oktober 31, 2007, 10:48:19
Helaas is gapless playback een beetje een ondergeschoven kindje in de mp3-branche.
Ten eerste dien je je mp3 te voorzien van een soort detecteerbare gapless info, anders hoor je sowieso popjes.
PC players die er redelijk goed mee omgaan zijn o.a. foobar2000 (zeker als je de ASIO driver kan gebruiken).
Anders moet je je behelpen met buffering en fade-truukjes: daar is winamp bijvoorbeeld niet zo goed in.

Ik weet dat voor hardwarematige mp3 playback je mp3 player wel deze gapless playback moet ondersteunen.
Creative Zen Plus bijvoorbeeld ondersteunt dit niet; iRiver players weer wel. Ik zou niet weten of de 6002 het ook ondersteunt. Beste is dus zelf rippen en een goed geindexeerde file bakken ;-)
Zal het de komende dagen eens proberen, heb sinds vrijdag mijn Cd6002. Is vandaag mijn laatste werkdag van de week, dus heb de komende dagen wel even tijd.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25