SR 6200 problemen

Gestart door eriks, september 29, 2007, 12:21:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

eriks

Voor een vriend van mij;

Citeer
Dames en Heren,

Gisteren wilde ik een filmpje gaan kijken en ik merkte iets raars. Ik zat te kijken en denk "Verrek ik hoor geen stemmen terwijl ik ze wel zie praten". Mmm zal misschien wel aan de DVD liggen. Even in de pc gepropt en daar deed ie het wel gewoon. Weer terug in de DVD speler en nee hoor. Na wat stoeien met de set lijkt het erop dat mijn surround/center kanalen het niet meer doen. De fronts doen het wel omdat die via de Pre-outs op een andere amp zitten aangesloten. Wel hoor ik ergens in de verte een hele zachte ruis op de speakers waar geen geluid uit komt.

Toen de reciever eens helemaal uit de kast gehaald, alle kabels eruit op de surrounds, power en de coax van de radio na kreeg ik weer geluid. De reciever maar eens open gemaakt maar verder niets aan te zien (voor zover ik kan bepalen). Alles weer in elkaar gezet, terug gebouwd en aangesloten en kreeg met de test-tone van de reciever weer geen geluid op de surrounds/center. Met een DVD zie je wel dat de amp een 5.1 signaal krijgt maar je hoort verder niks (op de fronts na dan).

Kan ik deze reciever afschrijven? Of zegt iemand dit mogelijk iets?

Ik ben bang........

UPDATE: Als ik de reciever ongeveer 15 minuten volledig van spannig heb gehad en dan aanzet heb ik 1 keer geluid. Na een power off en weer on is het weer weg.

UPDATE: Ook als ik na 15 minuten de spanning er weer opzet, aanzet (geluid heb) en dan switch van bijvoorbeeld radio naar DVD of CD is het ook weer weg.

Vlearmoes

#1
De aansluitingen naar speaker maken toch geen kortsluiting?? (bruggetjes zijn goed gemonteerd??)

Je hebt in het hoofdmenu aangegeven dat je een center hebt??

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dmeerpa

Sluit eens de linker of rechter front speaker aan aan de center uitgang van de receiver. Gebruik wel de kabel van je fronts.

Zo kan je 2 zaken uit sluiten, slechte center speaker kabel. en defect aan de center.

Heb je via de front op de center uitgang geen probleem kan je de kabel behouden en de center speaker eens proberen.
Nog steeds geen probleem dan is het de kabel, nu wel problemen vermoedelijk de speaker.

Als dit alles niet lukt, dan vrees ik inderdaad dat het de versterker is.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2