Kwaliteit van streamen en app

Gestart door Brutus, augustus 21, 2015, 02:26:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Ik zal me even kort voorstellen (zie geen aparte post hiervoor). Mijn naam is Bert, ruim 20 jaar geleden (toen ik het geld er voor had) kocht ik mijn eerste serieuze set, een Yamaha versterker, cd-speler en tuner (veel plezier van gehad en speelt nog steeds in de huiskamer van mijn broer). Daarna een korte relatie gehad met zo'n 5.1 compleet setje echter miste ik (toen de hype er vanaf was) het goede stereo geluid. Daarna over gestapt op Denon en tot nu toen niet anders meer gehad. Sinds ruim een jaar aan het streamen met een zelfbouw Raspberry Pi met Hifiberry dac ingebouwd.

Prima geluid en werkt vlekkeloos draaiend op linux software, nooit een storing dus zeer stabiel.

Toch kijk je wel eens verder naar wat je graag zou willen, eerlijkheid gebied me toch wel te zeggen dat ik aardig gecharmeerd ben van een PM11s3 en een NA11s1.

Nu is dat bij elkaar een aardig bedrag en wil dan ook dat het goed voor elkaar is. Nu is de vraag hoe goed de steamers van Marantz zijn en de bediening/app daarvan.

Moet zeggen dat ik wel iets huiverig ben na het lezen van de 2 onderstaande berichten, dat is nu net datgene waarop ik niet zit te wachten. Maar even over het algemeen, wat is jullie bevinding.

Hoor graag van jullie.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

eric1403

Dag Bert,

Ik heb de PM11-S3 + NA11-S1 ook en ik ben op zich heel blij met de apparatuur. De geluidskwaliteit is boven twijfel verheven, de netwerk connectiviteit is een wat ander verhaal. Ik stream vanaf een NAS bedraad naar mijn NA11 en daar gaat wel eens wat verkeerd: de speler blijft incidenteel hangen en reageert niet meer, de enige oplossing is even de 11 van de stroom halen en weer aansluiten. De apps van Marantz zelf vind ik dramatisch slecht en dat wil wat zeggen als ik "mijn" merk afbrand. Ik gebruik de apps dus nooit en ben overgestapt op een betaalde versie van BubbleUPnP: dat werkt veel stabieler in het afspelen van mijn digi-muziek.
De "storing" die ervoor zorgde dat alle audiofiles vanaf het netwerk na 10 seconden stoppen, is inmiddels gefixed en zoiets ben ik ook nog nooit tegengekomen. Laten we hopen dat dat zo blijft.

Vriendelijke groet
Eric

Stereo: PM11-S3 NA11-S1 SA15-S2LE SL10 + OM30  KEF 104/2
TV: Sony LG OLED55E6V UBP-X700 ZIDOO X9S Sony MDS-HW700
Multi-ch: SR12-S1 Oppo BDP-103 Epson TW8100 Mede8er 600X3D Vifa Surround Audio Pro Sub
Sennheiser HD650 RS180 RS220 Stax CS II

Brutus

Dank je voor je reactie Eric, zo'n storing kan natuurlijk voorkomen. Wel jammer dat een gerenomeerd merk met een aardig prijzige netwerkspeler het niet voor elkaar krijgt of niet de moeite neemt een goede app op de markt te brengen. Desalniettemin blijf ik de PM11s3 + NA11s1 een prachtige combinatie vinden (het oog wil ook wat  :wink:)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

eric1403

Jazeker, het zijn prachtig afgewerkte, degelijke en vooral goed klinkende apparaten! En ach, al heb ik me de afgelopen dagen ontzettend geƫrgerd aan de storing, het geluid dat de Marantz combi produceert maakt dat ik dat vrij snel weer vergeet...
De combinatie met BubblePnP werkt voor mij ook prima: ik kan de versterker niet bedienen met de app (iets dat met de Marantz apps wel mogelijk is), maar verder gaat navigeren en afspelen gewoon goed.
Stereo: PM11-S3 NA11-S1 SA15-S2LE SL10 + OM30  KEF 104/2
TV: Sony LG OLED55E6V UBP-X700 ZIDOO X9S Sony MDS-HW700
Multi-ch: SR12-S1 Oppo BDP-103 Epson TW8100 Mede8er 600X3D Vifa Surround Audio Pro Sub
Sennheiser HD650 RS180 RS220 Stax CS II