Instellingen Marantz SR7009 voor stereo of 2.1 weergave.

Gestart door Steffan, augustus 01, 2015, 17:59:31

Vorige topic - Volgende topic

Steffan

Hallo,

Ik heb pas geleden een Marantz SR7009 gekocht ter vervanging van onze oude NAD T754. Momenteel hebben wij een 2.1 luidsprekeropstelling. De frontluidsprekers zijn B&W 684 en de sub is een Klipsch RSW-10D. Gisteren hebben we een B&W HTM-62 center besteld dus volgende week wordt het een 3.1 systeem.

Nu ben ik een beetje aan het worstelen met de instellingen van de SR7009. Waar ik mee zit is het volgende:

Als wij "gewoon" naar de tv kijken dan gaat dat prima in stereo weergave.  Als er echter een keer een film op de tv is dan zou het mooi zijn als we dat kunnen zien in 2.1 weergave. Ik ben er nog niet achter hoe ik dat voor elkaar krijg zonder eerst allerlei instellingen te doen.  Wel lukt het om het geluid permanent in 2.1 of in stereo weer te geven.

Wat ik ook nog onduidelijk vindt is welke specifieke instellingen ik kan doen voor een specifieke ingang. Hier bedoel ik bijvoorbeeld mee dat het voor vrijwel alle (video) oke is om dit te upscalen naar 1080p echter indien ik de laptop aansluit op de receiver gaat hierdoor het beeld "flippen".  Voor de voorste HDMI ingang zou de de receiver dus niets met de video moeten doen.

Graag hoor ik of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en die ons hierbij kunnen helpen. Bij voorbaat vele malen dank.

Met vriendelijke groet,

Steffan.