Home cinema samenstellen

Gestart door Marco olaerts, juli 27, 2015, 20:29:55

Vorige topic - Volgende topic

Marco olaerts

Hoi, ik ben nieuw op dit forum en zoek naar sugesties bij het samenstellen van mijn homecinema

Oppervlakte 21m2

Filips utra hd
marantz 5009
bleu-ray nog te kizen
psp3 voor de zoon
speakers front kef q500   (rear en center sugesties!)

Is de combinatie sr 5009 en de kefs een goede keuze? Heb de kefs alleen op een yamaha versterker gehoord en klonken super vooral helder.
is deze combinatie niet te zwaar voor een opp van 21m2

Alvast bedankt

Stadium III

De 21m2 is geen probleem ,de bluray speler zou ik ook van marantz pakken en dan een simpele versie
De marantz receiver heeft alles aan boord mbt coderen

Verder kwa speaker keuze is aan jezelf
Wat is je budget en wat is je smaak kwa muziek ?
Wil je een subwoofer erbij of niet ?

Ik ben van een rustige lay back opstelling naar een wat directe film set gegaan is heerlijk ,dit is en blijft smaak
Verder als de kefs jou bevallen dan daarin verder pak iig wel de 5.0 set van zelfde merk en zelfde lijn
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WilliamB

Welkom op het forum.
21m2 is ongeveer het zelfde wat ik heb qua oppervlakte.
Hoe wil je deze ruimte inrichten, en wat zijn precies de afmetingen ?

Veel succes HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marco olaerts

Het is een langwerpige ruimte in het verlengde van de keuken met uitzicht op de tuin   3.20 b x 6.50 l
De tuinzeide staat een deur met een venster die de ganse buitenmuur vervangt. De andere korte zeide (keuken)een grote schuifdeur met plaats voor flat-screen  en de instalatie.ook is er reeds aansluiting voor beamer en projectiescherm
er komt een hoehsalon aan het venster zodat de ideale luisterpositie zich in het midden van de ruimte bevind, een lange wandkast aan de ene lange zeide en 2 radiatoren aan de andere kant .vloer is parket.

Kun je iets met deze 7nformatie
groetjes en  notworthy byebye

TurboMarco

Waarom nog een BD speler aanschaffen als je een PS3 hebt ?
De PS3 speelt ook BD's af .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marco olaerts

WilliamB

Citaat van: Marco olaerts op juli 28, 2015, 17:00:58
Het is een langwerpige ruimte in het verlengde van de keuken met uitzicht op de tuin   3.20 b x 6.50 l
De tuinzeide staat een deur met een venster die de ganse buitenmuur vervangt. De andere korte zeide (keuken)een grote schuifdeur met plaats voor flat-screen  en de instalatie.ook is er reeds aansluiting voor beamer en projectiescherm
er komt een hoehsalon aan het venster zodat de ideale luisterpositie zich in het midden van de ruimte bevind, een lange wandkast aan de ene lange zeide en 2 radiatoren aan de andere kant .vloer is parket.

Kun je iets met deze 7nformatie
groetjes en  notworthy byebye
Ja hoor, leuk om te lezen  :yes: ik zelf heb ook een ruimte van 3 bij 7, en deze omgebouwd tot ht ruimte.
Was vroeger de garage.
Misschien leuk om een keer wat foto's te posten.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

EnNu

BD heb ik zelf niet gekozen voor Marantz. Reden die van mij staat niet in zicht en de BD van Samsung presteerde toch iets beter. Heeft wel niet de bouwkwaliteit en de looks, maar kost dan ook heel stuk minder. Zelf gekozen voor de H6500. Heb de Marantz week op proef gehad en persoonlijk vond ik het geld niet waard. Ieder zijn ding.

Wat betreft de speakers zou ik deze in lijn houden met wat je nu al hebt staan. KEF. Als rears zou je kunnen kiesen voor de satelliet versie als ruimte een issue is.
alles op zijn tijd !!

Marco olaerts

Heb de kefs  nog niet gekocht hé. Heb ze alleen gehoord op een versterker ven yamaha in de winkel.ze hlonken super.stel me alleen de vraag of deze in kombinatie met marantz 5009 passen en de vermogens van beide niet te zwaar zijn voor de ruimte.ik wil niet hard gaan spelen,maar wil wel een heel zuiver geluid. Bedankt voor de tip voor de bd,. Zal het zeker in ovorweging nemen.

EnNu

Je hoeft volume toch niet voluit te zetten? Heb hier zelf 2x 5.1 B&W CM setje staan en die gaat nooit voluit, maar spelen wel zoals ik het wens. Zou mij zelf dan ook geen zorgen maken over overkill.

Zou tevens meerdere merken gaan luisteren. Welke speakers passen jou beleving van geluid. Dit verschilt per persoon. Ga eens meerdere merken luisteren als je dat nog niet gedaan hebt Betere audio zaken geven je ook de mogelijkheid om thuis te luisteren. Zelf heb ik toen zo de CM8 S2 en CM5 S2 thuis beluisterd. Thuis klonken de speakers anders dan in de winkel. Meer naar onze smaak. Beide dan ook aangeschaft voor de woonkamer.
alles op zijn tijd !!

Stadium III

Heb voor weinig nog een 5.0 set staan  :wink:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4