weg vallende frontspeakers SR6200

Gestart door wp, september 04, 2007, 20:24:46

Vorige topic - Volgende topic

wp

hallo,
ik kwam dit forum tegen en heb een vraag,

ik heb  een Marantz SR 6200 , het gebeurd zo nu en dan dat de frontspeakers weg vallen dit gebeurt zowel op digitale bronnen als ook op analoge bronnen als ik bron direct inschakel is er wel weer gave op de frontspeakers, maar alleen op een analoge bron .Verder werken in de suround mode,s verder wel de rest van de speakers.
ik heb mijn dvd speler nu ook analoog aan gesloten en als 7 Ch Input gebruik werken wel alle speakers ,soms als ik dan weer overschakel naar dvd digtaal dus 7ch input uit werkt alles weer een tijdje .
ik heb dit probleem ongeveer een jaar terug ook gehad en heb hem toen laten nakijken maar is toen niets gevonden.

Heeft iemand mischien hetzelfde probleem ,of weet iemand wat het is ??

SB_Marantz

Lijkt me een lastig op te sporen probleem.

Reset je processor eens.

Wanneer het zich weer voordoet moet je de receiver eens een stuk harder zetten.
Komt het signaal dan weer door kan de oorzaak liggen in geoxydeerde contacten van het relais.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

wp

wat bedoel je precies met het resetten van de processor ??
wat het het harder zetten betreft  ,heb ik inderdaad ook al eens geprobeerd maar ook dan geen geluid op de front speakers . het valt me trouwens wel op op dat na een nacht uit te staan het wel weer goed is ,doet het dan soms weer een een week goed .

SB_Marantz

Vreemde klacht.......

Het lijkt me niet iets in de vorm van slechte soldeercontacten of relais maar iets in de processor.
Krijgt het ding voldoende koeling aan de bovenzijde?

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Dus wanneer je de receiver op ''source direct'' zet heb je wel weergave?

Je omzeilt dan de oa de toonregeling.

Ik verwacht dan toch rotte soldeerverbindingen.
Aan de andere kant schakelen er steeds relais mee met die functie dus ik denk dat ik toch in de
goede hoek zit........
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

wp

heb inderdaad op s- direct wel weergave maar dan alleen op een analoge bron.
versterker heeft ongeveer 10 cm bovenruimte en voorzijde is open ,heb trouwens verschilende keren op redelijk hard volume een lange dag gedraait en geen uitval gehad warmte lijkt dus niet het probleem,.
maar je had het over het resetten van de processor, ik neem aan dat je dan de dsp prossesor bedoelt?.
Kanje mij uitleggen hoe dit werkt ?

Stadium III

Als het goed moet achter in de handleiding staan

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

wp

er is inmiddels  een andere dsp processor ingezet maar dit is helaas niet de oorzaak. 
nu is het geval dat de reparateur geen schema heeft en ze op zijn werk geen zaken met maranz doen.
ben daarom nu op zoek naar een schema van de  SR 6200 weet iemand waar ik daar aan kan komen ?
en waar kan eventueel een nieuwe print bestellen ??