Hallo. Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik me ergens in dit forum moet voorstellen: Robin, 32 jaar en voor het eerst in het bezit van een a/v receiver ( NR1605 ). De volgende componenten heb ik staan: TV, Philips 40pfl9705; Playstation 3; Dig.Ontvanger Samsung SMT-C7140; Marantz NR1605, Harman Kardon HKTS16.
De NR1605 & HK set heb ik nu een week in huis en loop tegen een probleem aan ( bij de NR1605 ).
De digitale ontvanger en de PlayStation heb ik beide op de NR1605 aangesloten en via een 1.4 hdmi kabel aangesloten op de hdmi 1 (Arc) met easylink van de TV.
In de NR1605 kan gekozen worden welk hdmi signaal doorgestuurd moet worden in de standbymodus (daar ben ik van op de hoogte). Als ik de PlayStation aan heb inclusief de NR1605 dan speelt het geluid via de NR1605 en worden de TV speakers uitgeschakeld (dit zie ik ook op het scherm verschijnen vanuit de TV), als ik de NR1605 uitschakel gaan de TV speakers aan wat dan ook de bedoeling is.
Doe ik hetzelfde met de digitale ontvanger, dus eerst aan met de NR1605 en daarna de NR1605 uit, dan geeft de TV wel weer dat de speakers gebruikt worden, alleen komt er geen geluid uit. Er wordt volgens mij wel geluid doorgestuurd alleen is er niets van te verstaan. Erg haperig zeg maar. Heb al geprobeerd om de digitale ontvanger op bijvoorbeeld hdmi 2 aan te sluiten op de receiver, maar dit baat niet. Sluit ik hem met dezelfde kabel direct op de tv dan komt er wel geluid.
Ik heb momenteel geen idee waar ik nu nog naar kan kijken en hoop dat er hier iemand is die dit weet??
UPDATE 20-03-2015:
Inmiddels veel geprobeerd, maar geen oplossing gevonden om de digitale ontvanger via de hdmi geluid aan de tv te laten doorgeven via de NR1605..
Ik heb nu de digitale ontvanger rechtstreeks met hdmi aangesloten op de tv. En een digitale audiokabel van de digitale ontvanger naar de NR1605 laten lopen. Als ik nu dus geluid via de NR1605 wil hebben zet ik deze op AUX2 en het tv geluid zacht.