subwoofer speelt niet altijd mee

Gestart door massy72, oktober 15, 2015, 22:37:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

massy72

Misschien iemand een oplossing?

Tijdje gedraait met een sr7008 waar ik een boel pech mee heb gehad. Ik heb via dit forum de juiste instellingen gevonden met behulp van Ron (perfect audio) in het topic ervaringen met audessy eq

Gelukkig heb ik dat ding kunnen inruilen voor een sr7009 maar nu zit ik met iets.
Ik heb alles eerst ingemeten met audessy en daarna dezelfde dingetjes veranderd die ik ook veranderd had in de sr7008 ( crossovers en lfe veranderd naar lfe+main )

Nu is het zo dat als ik via mijn ud5005 muziek afspeel, stereo of surround, de subwoofer fijn meedoet maar als ik bijvoorbeeld muziek stream via apple music of een film afspeel via mijn mediaspeler het mij opvalt dat de sub echt helemaal niets staat te doen.
Ik vindt dit vreemd want met de sr7008 ging dit altijd wel goed.

Zal het toch met 1 of andere instelling te maken kunnen hebben??

Grt Edwin

DansaN

Kan inderdaad met een instelling te maken hebben.

Wat zijn je cross-overs en wat is de instelling waaronder je muziek afspeelt via Apple en de film via mediaspeler?
Hoe is de mediaspeler aangesloten?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

massy72

In de reciever staan de crossovers voor de fronts op 90, de surrounds op 90 en voor mijn center staat hij op 120 hz,

De sub staat in de reciever op 120hz en LFe + main ingesteld.
Alles is aangesloten dmv hdmi

De sub zelf is low level aangesloten en daar staat de frequency ingesteld op 99, vol low level staat op 50 en de phase op 180.

Grt Edwin.