streamen van iMac naar Samsung tv via SR5007

Gestart door Paulus123, maart 29, 2015, 17:00:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulus123

Hallo,

    Ik zou popcorn Time willen streamen vanaf mijn iMac naar mijn Samsung tv (smart-tv uit de 8000 serie), Geluid via mijn SR5007. Alles staat in het thuisnetwerk en als ze ingeschakeld zijn zie ik de apparaten ook in Popcorn Time. Echter: via de Marantz alleen geluid via de mediaspeler (geen beeld) en als ik het via de tv doe heb ik alleen beeld maar geen geluid. Wat doe ik niet goed qua instellingen? Ik kijk regelmatig speelfilms vanaf een Hd. Deze kijk ik via de instelling smart-tv op de afstandsbediening en de Marantz schakelt dan naar ingang DVD (deze heb ik gekoppeld via mijn Harmony van Logitech). Dit werkt prima!  Ik ga er van uit dat e.e.a. via de Samsung aangestuurd moet worden. Vanaf de laptop van mijn zoon werkt het wel (windows). Wie weet raad want het zal vast wel met mijn instellingen te maken hebben. Alvast bedankt!

Paulus123

Probleem opgelost! Je stuurt alles aan via de Samsung tv (keuze vanaf pc, laptop of iMAc in het popcorn time programma), gebruikt optical out, Op de Marantz reciever kies je een willekeurige ingang (niet een die je standaard voor iets anders gebruikt), b.v. CD waarbij je deze instelt voor "optical"  als geluidsbron en wala... het werkt. Wel alle apparaten in het netwerk aangesloten. Nu eindeloos toegang tot films en series in een goede kwaliteit.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.