Haperende stream vanaf laptop naar CR610

Gestart door Sebof, januari 04, 2015, 19:00:23

Vorige topic - Volgende topic

Sebof

Sinds gisteren heb ik de Marantz CR610 in huis en ben er helemaal blij mee. Luisteren naar muziek is weer 'makkelijk'!
Ik heb echter wel één hapering, namelijk het streamen vanaf mijn laptop naar de CR610 (vanuit ITunes); dit gaat niet vlekkeloos. De muziek komt aan en klinkt ook fantastisch alleen hapert het geluid af en toe.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Maurice

Hoe stream je, via wifi, kabel, bluetooth?
Hapering zal denk ik meestal komen doordat of er een hapering in de verbinding zit, of de processor net even te druk is. Ben je nog andere dingen met de laptop aan het doen als het optreedt?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Sebof

Hallo Maurice,
ik stream via wifi. Het lijkt ook pas na een minuut of 5-10 te gebeuren, dat haperen.
Probeer van alles maar ben er nog niet uit.

Maus

Word je router/modem niet te warm? Dat is hier het geval na flink gebruik van youtube en het kastje dicht waar het modem in staat.

QuattroNL

Je zou je moden op een ander wif kanaal kunnen zetten.
Grote kans dat je hetzelfde kanaal (vaak nr. 1) als de buren gebruikt en dan is dat kanaal te druk.
Als je ook een tablet of slimme telefoon hebt kan je een app zoals bijv. 'wifianalyzer' downloaden om te zien welk kanaal het minst gebruikt wordt.

Meestal staat wifi op je modem ook in mixed mode om zo alles (b/g/n) te kunnen bedienen.
Als je alleen maar n hebt dan kan je je modem daar hard op instellen, kan ook schelen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB