TT 2200 platendraaier arm gaat te snel terug

Gestart door carnut, december 13, 2014, 19:40:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

carnut

Hallo,

Blij dat ik een Marantz forum gevonden heb want ik zit met 'n probleempje.
Ik heb een TT 2200 platenspeler die ik al een 35 jaar heb ofzo, en ik ben er dus
een "beetje" aan gehecht.
Sinds kort gaat de arm echter al voor de plaat ten einde is omhoog en terug, en dat
is vervelend.
Alvorens ik hem ga opengooien wilde ik vragen of dit een gekend probleem is en of
iemand de oplossing ervoor kent, wat de operatie misschien sneller/makkelijker
kan maken. Ik neem aan dat het ergens een "stop" is die afgesteld
moet worden ofzo?

Dank bij voorbat !
Gert.



Maurice

Er zit op het forum niet veel kennis mbt platenspelers, dus vandaar nog geen reacties.
Je geeft aan dat het pas sinds kort is, is er iets gebeurd waardoor dit probleem optreedt?

Het lijkt mij op iets van een sensor of aanslag die verplaatst is en daardoor de arm al te vroeg terugstuurt.
Ik zou hem voorzichtig open maken en kijken of je zelf iets kunt ontdekken. Helaas is de waarde erg laag, dus voor reparatie wegsturen zal niet echt lonen. Daarentegen is het voordeel wel dat deze nog wel eens goedkoop voorbij komt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Rob DeFries

Hoi, ik ben helemaal nieuw hier, maar wel een platenspelert. Ik heb zelf net een Marantz TT 6000 gekocht. € 40 welbesteed.
Ik zal eens kijken hoe de afslag precies werkt. Wat ik wel gezien heb is een metalen pen, onder het draaiende gedeelte van de arm, die behuizing ingaat. Ik denk dat deze pen de afslag bepaalt.

Ondanks dat het een beetje een lichtgewicht is, klinkt deze platenspeler, met Denon DL 160 element, beslist aangenaam.

Niet zomaar weggooien...........
If it works, don't fix it!

vinty

Beste,

ik ben ook nieuw op dit forum, maar ik doe heel veel met platenspelers.
Dus ik wil er best weleens naar kijken voor je, heb er eventueel ook één staan als donor
mocht dat nodig zijn.

Groetjes Vinty