UD5007 geen cover art bij afspelen FLAC

Gestart door svsound, november 11, 2014, 17:19:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

svsound

Hallo, ik heb een probleem met het zichtbaar maken van de cover art bij afspelen van FLAC bestanden.
Heb een HDD via de USB poort aangesloten en speel altijd FLAC bestanden af. Met MP3TAG vul ik de FLAC bestanden aan met uitvoerende, titel, album enz. en vervolgens ook een JPG als cover art.

Afspelen van deze FLAC via Windows MP laat alle info zien inclusief de cover art.
Afspelen via de HDD en UD5007 laat alle info op het scherm zien maar helaas zonder cover art.

Wie weet raad?
Alvast dank voor de reacties!

svsound

Tot op heden nog geen reacties op mijn vraag.
Betekent dit dat niemand weet waarom dit probleem zich voordoet of speelt niemand FLAC bestanden af vanaf een harde schijf / USB ?

Wie speelt er FLAC af via HDD/USB en heeft wel cover art op het scherm (naast andere info) ?

AkTeVox

#2
Hier draait de UD5007 probleemloos FLAC's via de HDD & Western Digital netwerk HDD.
Met cover art geen ervaring / interesse omdat de TV dan toch meestal uitstaat.
Zal voor jou eens de test doen.  :wink:

AkTeVox

Testje gedaan met de UD5007:

Mp3 -> geen cover art.
FLAC -> geen cover art.

Hopend u hier een beetje mee geholpen te hebben.



Grtz,

Frank

svsound

Frank, bedankt voor je test.
Kennelijk heb jij dan geen plaatjes toegevoegd aan je MP3 en FLAC's?

Dat heb ik naderhand wel gedaan zoals gezegd waarbij de aangepaste FLAC's dus b.v.
via Mediaplayer op een PC wel een plaatje laat zien en hetzelfde nummer via de UD5007 (en SR5007) op het scherm GEEN plaatje...

Op een of andere manier leest de UD5007 die info kennelijk niet...?
Iemand wel een plaatje bij afspelen van een FLAC via een mediaspeler van Marantz?

AkTeVox

Citaat van: svsound op november 13, 2014, 19:52:25
Frank, bedankt voor je test.
Kennelijk heb jij dan geen plaatjes toegevoegd aan je MP3 en FLAC's?



Plaatjes zitten samen met de MP3/flac's files in dezelfde directory.

svsound

Frank, nee zo werkt het niet.

Je kunt met een zgn. "tag"programma b.v. MP3TAG allerlei muziekbestanden aanpassen met informatie zoals b.v. uitvoerende, titel, albumnaam, enz...

Dus een bestaanden FLAC (of MP3, MP4, APE, etc.) kun je met zo'n programma aanvullen met info die jij op het display(scherm) wilt zien bij afspelen. Zo heb ik dus een aantal FLAC bestanden aangevuld met info die ook bij afspelen op het scherm verschijnt...behalve de het JPG plaatje wat ik heb toegevoegd...vandaar mijn vraag.

Je hebt dus geen aparte bestanden maar alle info wordt in het FLAC bestand geabsorbeerd.

E Hamers

Hoi, MP3Tag ook uit geprobeerd ik speel bestanden af via een usb stick op de SR7007.  Bij Mp3 bestanden worden wel de covers afgebeeld  op de Marantz remote app echter bij Flac bestanden niets zichtbaar.

svsound

Heb uiteindelijk het Marantz Support team maar deze vraag gesteld en zal ze een FLAC bestand toezenden. Eens kijken of zij wel "beeld" hebben... 8-)

E Hamers

Oke, als je hierop antwoord krijgt dan lees ik het graag hier.

svsound

Uiteindelijk heb ik van Marantz een reactie gekregen op mijn vraag. Het supportteam heeft de vraag aan de Marantz ingenieurs gesteld en daar bleek dat de UD5007 geen cover-art kan genereren bij het afspelen an een FLAC bestand....bij MP3 overigens wel.   Erg jammer maar helaas.