Vervanging voor PM-75

Gestart door KingArthur, december 13, 2014, 21:53:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KingArthur

Geachte Forumleden,

Recentelijk is mijn Marantz PM-75 afgestorven, en gebruik dan nu momenteel ook weer mijn Akai AM-65, maar zoek toch weer die fijne bass die de PM-75 mij leverde  :-)

Ik heb al naar een PM-80 lopen kijken maar na de nodige research gedaan te hebben blijken deze versterkers het over het algemeen niet lang uit te houden door de slechte print.

Dus hierbij mijn vraag; Welke Marantz versterker levert goede bass zoals mijn PM-75 deed voor niet al te veel geld?
Richtlijn is toch wel om onder de €200,- te blijven, ietsjes meer zou wel mogelijk zijn.


Verdere componenten;

PC speelt af door audiokaart naar versterker.

Magnat MSP-110 Vloerstaanders
Yamaha YST-SW325 Subwoofer
Yamaha CDX-530E Cd speler

- Merlijn

TurboMarco

Bij mijn maat staat nog een werkeloze PM75 , de bedoeling was dat ik deze over zou nemen .

Zal ik es vragen wat hij ervoor wil hebben ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Of pm75 laten repareren door één van de forum techneuten
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

KingArthur

Mijn PM-75 is onherstelbaar, de print is zo extreem triest geworden, mede omdat dit de eerste versterker was die ik zelf heb gerepareerd en mijn soldeerkunsten toen nog verre van goed waren.

KingArthur

Nog suggesties voor andere modellen om naar te kijken?

Maus

Ik heb al 2 jaar een tweedehands PM80SE en die doet het prima hoor :)

andriessen


KingArthur

Heb voor goedkoop een PM-82 in handen kunnen krijgen, in geheel originele staat incl afstandsbediening  :-)


Maurice

Citaat van: KingArthur op december 30, 2014, 17:42:13
Heb voor goedkoop een PM-82 in handen kunnen krijgen, in geheel originele staat incl afstandsbediening  :-)


Mooie aanwinst hoor!
Maar in originele staat betekent ook dat de printbanen mogelijk niet meer helemaal goed zijn, net als diverse andere componenten. Ik zou als ik jou was nog even investeren in een servicebeurtje en je bent de komende jaren verzekerd van een goed spelende versterker.
Zie onze techniek sectie voor diverse verslagen van revisies voor eventuele geschikte reparateurs die het voor schappelijke bedragen doen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

KingArthur

Citaat van: Maurice op december 30, 2014, 19:08:35
Mooie aanwinst hoor!
Maar in originele staat betekent ook dat de printbanen mogelijk niet meer helemaal goed zijn, net als diverse andere componenten. Ik zou als ik jou was nog even investeren in een servicebeurtje en je bent de komende jaren verzekerd van een goed spelende versterker.
Zie onze techniek sectie voor diverse verslagen van revisies voor eventuele geschikte reparateurs die het voor schappelijke bedragen doen.
Haha mijn geld als 16 jarige is nu ongeveer wel weer op :p
Maar mijn vorige versterker heb ik ook zelf gereviseerd, dus als ik zin kan maken zal ik em is grondig nakijken.

Maurice

Citaat van: KingArthur op december 30, 2014, 19:31:32
Haha mijn geld als 16 jarige is nu ongeveer wel weer op [emoji14]
Maar mijn vorige versterker heb ik ook zelf gereviseerd, dus als ik zin kan maken zal ik em is grondig nakijken.
Dan komt het vast allemaal goed [emoji6]
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

yvan

Beste King Arthur, heb je die defecte pm75 nog? Laat me iets weten, kan een beetje te laat zijn 30 dec 2014.. :?