Geen info op TV via SR bij blu-ray weergave.

Gestart door blackmolley, september 09, 2014, 19:40:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blackmolley

Heren,

Bij mijn SR7008 tijdens weergave van TV (UPC Horizon), Dune Mediaplayer of tuner kan je ten alle tijde de info van de geluids input/output opvragen via de AB en op de TV tonen, en kan je ook middels set up de audio wijzigen, sub en center output regelen etc.

Het is me nu al meerdere keren opgevallen dat ik bij het afspelen van Blu Ray's (via Samsung Blu Ray speler) deze mogelijkheid niet heb .... ?? Lijkt me niet gebruikelijk ... Meer mensen hier last van en is hier iets aan te doen?

Misschien heeft het te maken met het feit dat de meeste Blu Ray's DTS HD 5.1 opgenomen zijn en je sowieso de DTS instellingen niet kan wijzigen ? Maar dan is het weer vreemd dat je geeneens info op kan vragen over geluids input etc.

Gr. Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

blackmolley

Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

RHK

De blu ray speler middels HDMI op je Marantz geknoopt? Vergeet niet na op blu ray op je AB van je SR te hebben gedrukt voor tonen info even op je SR AB op het bovenste knopje AVR te drukken zodat je de functies en ook  info van je SR weer bedient? ALthans zo gaat het bij mij wel.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

blackmolley

Hi RHK,

De blu ray speler middels HDMI op je Marantz geknoopt?
--> Ja, is dit zo gek dan ?

Vergeet niet na op blu ray op je AB van je SR te hebben gedrukt voor tonen info even op je SR AB op het bovenste knopje AVR te drukken zodat je de functies en ook  info van je SR weer bedient?
--> maar dit is geen van alle andere gevallen noodzakelijk; bij TV, Mediaplayer of tuner, zodra ik de set up knop indruk krijg ik alle audio en video instellingen. Ook de info knop werkt.
Alleen bij de Blu Ray speler heb ik die mogelijkheid niet (geen reactie vd set up en info knoppen).
Vandaar dat het me zo verbaast en ik er eigenlijk helemaal niks van snap.

gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

RHK

je bluray middels HDMI op je SR geknoopt, daarmee bedoel ik dat je dan die info krijgt ipv bijv Bluray rechtstreeks met HDMI op je tv bijv. Maar ok, tja weer een interessant vraagstuk als het zo niet lukt, weet het dan ook even niet.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

blackmolley

maar ik heb de UPC en Dune ook via HDMI op de SR geprikt. M.a.w. allemaal dezelfde behandeling maar alleen bij de BR speler krijg ik niet de kans audio en video instellingen te veranderen.

Is dat bij jou wel mogelijk ?

gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

RHK

yeahh, maar ik heb dan ook de UD7007 als metgezel, sorry.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

RHK

 :mrgreen:nog eens de geavanceerde instellingen van je Samsung doornemen? Het moet toch eigenlijk lukken? andere forumgenoten die tips hebben?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

blackmolley

Denk eerlijk gezegd dat het niet aan de Samsung ligt maar je weet natuurlijk nooit. Zal eens in het menu duiken.
Maar ach, de bedoeling op termijn is toch de 5007 of 7007 aan te schaffen dus laten het maar even zo :-)

tks
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

blackmolley

ff Gezocht maar kan de instelling van het info/set-up scherm nergens vinden of dat aan of uit kan. Iemand een idee?
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

blackmolley

Heeft even geduurd maar de 'oplossing' is gevonden..

Eerste een andere HDMI kabel geprobeerd om te kijken of het misschien daar aan lag maar helaas. Toen een andere ingang op de SR gekozen voor de Blu-Ray/DVD/CD speler (Game i.p.v. Blu-Ray) en toen kreeg ik wel alle info en instellingen op het TV scherm als er een Blu-Ray of DVD opstond. Heel vreemd .....

Zou er een bepaalde instelling in de SR zitten die nou net toevallig op de Blu-Ray ingang niet is aangezet ?
Zou het echt anders niet weten en zou anders gaan denken dat er iets mis is met de BR ingang op de SR.

gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

Marc_4

Heb dit probleem ook gehad.
Dit kwam bij mij toen ik de SR liet upscalen naar 4K.
Ik heb last van dropouts in beeld en dacht dit met ontkoppelen en opnieuw koppelen van de HDMI kabel op te lossen (gedacht ssn slechte bevestiging kabel).
Toen geen beeld meer,  na switchen op andere aansluiting even later ook geen beeld.
Heb via andere bron (mediaspeler) de instellingen upscalen uitgezet en toen de HDMI kabel in de Bluray poort teruggezet.
Probleem verholpen.
Ik heb enkele dgn geleden een topic geopend voor de dropouts...
Ik heb wrschijnlijk geen HDMI hight speed + ethernet aan de SR hangen,  een nieuwe komt morgen binnen.
Ben benieuwd.
Gr,
Marc
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

Marc_4

Na installeren van de SR moest ik ook de HDMI instellingen in mn Pioneer Bluray opnieuw ingeven.
Misschien dat ook nog even bekijken.

Laat ff weten of het opgelost is.

Gr,
Marc
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

blackmolley

Zal inderdaad kijken of er op de Samsung Blu Ray speler iets in te stellen is. Op de SR kan ik niets vinden wat ik zou zijn vergeten.
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI