Beste Piet,
Je stelt hier een zeer gewaagde vraag want het luisteren naar en horen van luidsprekers is een puur individuele zaak. Ik zeg altijd, jouw oren zijn niet de mijne en vice versa.
Ik draai met de zelfde Marantz SR7005 in de Bi-Amp instelling en heb daar EPOS M22i zuilen mee aangestuurd welke heel mooi daar op klinken.
Toen ben ik in een hoger segment gaan kijken voor goede monitoren en ben daarbij terecht gekomen op de Canton Reference 9DC welke net zoveel laag weten te reproduceren maar een stuk muzikaler zijn.
Maar dit zijn keuzes die ik heb gemaakt op basis van zelf gaan luisteren naar speakers in mijn budget. Nu lees ik dat jouw budget ook behoorlijk is (€ 1000,00 per speaker) dus daar kun je wel wat mee.
Als ik dan toch een tip mag geven en dat is niet een merk of type maar dat is een luistersessie bij Stassen in Venlo.
Ik heb daar mijn interesse kenbaar gemaakt en heb een luisterafspraak met hun gemaakt. Zij wilden van mij weten wat mijn apparatuur is en de woonsituatie. Op basis daarvan is de afstemming gemaakt en stonden er een behoorlijk aantal speakers ter vergelijk met mijn eigen voorkeur (Canton). Wij hebben daar ruim 2 uur geluisterd onder het genot van koffie en vlaai en zijn (door eigen overtuiging) daar met een goede deal vertrokken.
Let wel, alleen jij zelf kunt bepalen wat jij hoort.
Succes en groeten,
Marcel