Meest geschikte speakers voor marantz sr7005

Gestart door piet54, december 30, 2014, 12:23:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

piet54

Ik heb op mijn marantz sr7005 2 zelfbouwspeakers aangesloten( stereo frontspeakers). Deze zijn gebiwired. Ik heb er een klipsch sw10 naast staan voor een beetje meer laag.
Ik ben op zoek naar andere (vloer)speakers, die van zichzelf al goed laag kunnen produceren.
Heeft iemand een advies welke speakers het meest geschikt zijn voor mijn marantz?


Sent from my iPhone using Tapatalk

lo

Waarschijnlijk ben je zelf ook al op mogelijke kandidaten gestuit, misschien handig om daar al wat meer over te vertellen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Frits Denon

Naar een hifi winkel gaan en in de voor jouw geschikte prijsklasse receiver / speakers een flink aantal speakers gaan beluisteren, beluisteren en nog eens beluisteren. Krijg je vanzelf een beeld van het type speaker wat jou goed bevalt.

Veel plezier daarbij! pompom
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

audiof. zonder budget

Ik vrees dat het niet zomaar te zeggen is welke speakers geschikt zijn voor je receiver. Dit zijn zo'n beetje alle speakers die er (technisch) aan voldoen. Wat handiger zou zijn als je een beetje richting geeft door antwoord te geven op de volgende vragen;

- wat is je budget
- wil je een 2 ,3 of meerweg systeem
- wil je een gesloten kast, basreflex of transmissielijn
- ga je geluidsopbrengst of geluidskwaliteit
- welke soort muziek heeft je voorkeur
- welke voorkeur qua merk luidsprekers heb je zelf
- etc.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

piet54

Dank je wel voor jullie reacties. Ik heb inderdaad wel war gezien nog niet veel geluisterd. Kef r 700 en B&W cm 8 of 9. Budget is plm 1000 per stuk. Ik heb 5.1 aangesloten. De overige speakers zijn van magnat. Het gaat mij om de frontspeakers


Sent from my iPhone using Tapatalk

piet54

O ja de soort muZiek varieert van (progessiv) rock. Tot jazz en klassiek


Sent from my iPhone using Tapatalk

audiof. zonder budget

De B&W CM9 is een erg plezierige speaker die een lekkere bas produceert en een aangenaam hoog.... als ik de keuze zou moeten maken dan zou ik voor de B&W's gaan. Deze zijn trouwens steeds vaker voor zo'n € 1600 per paar te vinden, dus gezien je gestelde budget moet dat zeker lukken. De SR7005 is potent genoeg om ze aan te sturen.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Maurice

Welke zelfbouwspeakers heb je nu, en wat je daar (behalve het laag) aan verbeteren?
Dat geeft een beter beeld in welke richting je kunt gaan zoeken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Gerard SR7007

Ik heb zeer goede ervaringen met de Monitor Audio Silver RX Serie op mijn SR7007.

Voor 2x RX6
Center RXCenter
Achter 2x RX1

Woofer: REL T7

piet54

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga naar de B&W cm 9 luisteren en naar de monitor audio's. Ik laat jullie het resultaat weten


Sent from my iPad using Tapatalk

polleke_cgc

Citaat van: audiof. zonder budget op december 30, 2014, 14:53:33
De B&W CM9 is een erg plezierige speaker die een lekkere bas produceert en een aangenaam hoog.... als ik de keuze zou moeten maken dan zou ik voor de B&W's gaan. Deze zijn trouwens steeds vaker voor zo'n € 1600 per paar te vinden, dus gezien je gestelde budget moet dat zeker lukken. De SR7005 is potent genoeg om ze aan te sturen.

CM 9 voor 1600€ per paar? Zal dan waarschijnlijk "nieuw" enkel nog het demo-exemplaar zijn...
Die zijn al een maand of 4 opgevolgd door de S2 reeks en die kosten toch een pak meer...

John123

Ik heb zeer goede ervaringen (of: ik ben zeer tevreden) met Monitor Audio op mijn SR6008.
Als je nieuwe wil kopen is de Silver-lijn zeker interessant om eens te beluisteren (en wat goedkoper dan je genoemde budget) Zelf heb ik de RX8. Geluid is echt super en de hele afwerking (uiterlijk van de speaker) is kwalitatief echt hoogstaand.

SMarcel

Beste Piet,

Je stelt hier een zeer gewaagde vraag want het luisteren naar en horen van luidsprekers is een puur individuele zaak. Ik zeg altijd, jouw oren zijn niet de mijne en vice versa.

Ik draai met de zelfde Marantz SR7005 in de Bi-Amp instelling en heb daar EPOS M22i zuilen mee aangestuurd welke heel mooi daar op klinken.

Toen ben ik in een hoger segment gaan kijken voor goede monitoren en ben daarbij terecht gekomen op de Canton Reference 9DC welke net zoveel laag weten te reproduceren maar een stuk muzikaler zijn.

Maar dit zijn keuzes die ik heb gemaakt op basis van zelf gaan luisteren naar speakers in mijn budget. Nu lees ik dat jouw budget ook behoorlijk is (€ 1000,00 per speaker) dus daar kun je wel wat mee.

Als ik dan toch een tip mag geven en dat is niet een merk of type maar dat is een luistersessie bij Stassen in Venlo.

Ik heb daar mijn interesse kenbaar gemaakt en heb een luisterafspraak met hun gemaakt. Zij wilden van mij weten wat mijn apparatuur is en de woonsituatie. Op basis daarvan is de afstemming gemaakt en stonden er een behoorlijk aantal speakers ter vergelijk met mijn eigen voorkeur (Canton). Wij hebben daar ruim 2 uur geluisterd onder het genot van koffie en vlaai en zijn (door eigen overtuiging) daar met een goede deal vertrokken.

Let wel, alleen jij zelf kunt bepalen wat jij hoort.

Succes en groeten,

Marcel

WilliamB

Stassen heeft inderdaad erg veel luidsprekers en keuze in vloerstaanders en monitor's , en er is met de prijs te onderhandelen.
De meeste nieuwe vloerstaanders heb ik ook bij stassen gekocht, namelijk "Kef en Phonar"
Let wel op dat de Phonar het huismerk is van Stassen, en dat deze in de meeste gevallen wordt aangeprezen. Dit is niet gebeurd bij Marcel, maar wel bij mij ( klopt toch Marcel ? )
Ik heb daar de Phonar veritas P4 gekocht en ben hier (nu) best blij mee, mits je deze in een grote ruimte plaatst want dat hebben deze vloerstaanders nodig met dubbele baspoorten aan de achterzijde .
Mocht je daar gaan luisteren neem dan gelijk de Audio Physic en Dynaudio mee in je vergelijk.

Veel succes.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

John123

en zo zijn er meerdere HIFI speciaalzaken waar je goed advies krijgt en/of verschillende luidsprekers kan beluisteren, daarvoor hoef je niet perse naat Stassen...