Marantz SR6004 en B&W DM603 S2

Gestart door EdwinRombaut, december 09, 2014, 22:01:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinRombaut

Hallo allen,

Ik heb een vraag aan jullie kenners op dit forum.

Ik ben van plan een Marantz SR6004 te kopen samen met B&W DM603 S2 of S3 boxen.

Nu ben ik slechts een leek als het gaat om versterkers en boxen. vandaar dat ik jullie mening vraag. Ik weet het, ieder heeft een eigen smaak. maar ik vraag jullie toch om jullie mening te geven en mij misschien wel te behoede voor een foutieve aankoop.

Ik heb een vriend die de SR4300 heeft met de B&W DM604 S3 boxen. Dit vind ik persoonlijk op alle vlakken erg mooi klinken. Zowel films als muziek.

Vandaar dat ik zelf ook opzoek ben naar iets vergelijkbaars. Wat vinden jullie van de eerst genoemde combinatie? of raden jullie misschien wat anders aan? Ik hoef niet het allerbeste en duurste. ben opzoek naar een redelijk betaalbare tweedehands/nieuwe set.

De set moet in de een woonkamer van +-28m².

alvast bedankt!

Gegroet.

sjoek

Hallo,

Los van het feit hoe de set met elkaar klinkt. Dat zul je waarscheinlijk toch zelf moeten luisteren en beoordelen maar wil je de receiver puur voor stereo gebruiken? Zo ja waarom dan een receiver? En geen versterker?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

EdwinRombaut

De SR6004 is eigenlijk onverwachts op mijn pad gekomen. Nu is het uitgangspunt om wel stereo te gebruiken en niet 5.1 maar wie weet wat de toekomst brengt.

Wat zou eventueel anders een aanrader zijn als versterker?.

sjoek

Ik heb zelf een pm7004 en vind dit persoonlijk een erg mooie versterker. Maar waar wil je de set precies voor gebruiken? Veel muziek of meer het geluid van films en tv via de speakers?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Niber

Als je veel HDMI bronnen hebt ideaal.
Anders heeft de SR weinig meerwaarde tov een stereo versterker.

Speakers zullen prima zijn mocht het geluid je bevallen (en dat doet het blijkbaar).
Let wel dat de SR6004 inmiddels aardig gedateerd is (neem aan dat de prijs daar ook naar is), mocht je over willen gaan naar meer HT.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

EdwinRombaut

Ik heb de pm7004 opgezocht. Ziet er goed uit. Thnx voor de suggestie.

Ik wil het sowieso standaard gaan gebruiken voor tv en film. Daarnaast luister ik ook regelmatig muziek. Dus eigenlijl beide.

EdwinRombaut

Wat zou een redelijke prijs zijn, uitgaand dat de versterker in goede staat is?
En wat is het 'nadeel' dat de versterker al wat ouder is?

Misschien moet ik toch maar overwegen om voor een stereoversterker te gaan.

sjoek

Citaat van: EdwinRombaut op december 09, 2014, 23:31:56
Wat zou een redelijke prijs zijn, uitgaand dat de versterker in goede staat is?
En wat is het 'nadeel' dat de versterker al wat ouder is?

Misschien moet ik toch maar overwegen om voor een stereoversterker te gaan.


prijs durf ik even geen uitspraken over te doen is meestal ook een beetje wat de gek er voor geeft natuurlijk. maar ik denk wat niber bedoelt met gedateerd is dat wanneer je in de toekomst wel verder wil bouwen met een 5.1 of 7.1 opstelling dat een aantal huidige opties die op recente versterkers zitten, op de sr6004 niet aanwezig zijn en dit gaat alleen maar meer achterlopen uiteraard. dat hoeft opzich niet erg te zijn maar mocht je in de toekomst wel die functies willen gebruiken moet je weer op zoek naar een andere receiver.
verder welke bron word er naast de tv nog meer aangesloten op de versterker/receiver? (welke cd/dvd/blu-ray).
en heeft je tv ook analoog uit voor geluid of alleen digitaal?

sorry voor de vele vragen maar het kan allemaal van belang zijn.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

pameijer

Een realistische prijs voor de SR6004 is momenteel €250,=, maar dan moet hij wel in goede staat zijn.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Niber

Citaat van: sjoek op december 10, 2014, 09:14:00
maar ik denk wat niber bedoelt met gedateerd is dat wanneer je in de toekomst wel verder wil bouwen met een 5.1 of 7.1 opstelling dat een aantal huidige opties die op recente versterkers zitten, op de sr6004 niet aanwezig zijn en dit gaat alleen maar meer achterlopen uiteraard. dat hoeft opzich niet erg te zijn maar mocht je in de toekomst wel die functies willen gebruiken moet je weer op zoek naar een andere receiver.

Dat bedoe ik helemaal.  :yes:
Blijf je in stereo en je bent tevreden met de kwaliteit van de SR6004 is het prima.

Ga je de HDMI-ingangen op de SR niet gebruiken kun je inderdaad net zo goed voor een stereo versterker gaan.
Dan is het verschil tussen nieuw en 30 jaar oud niet zo spannend denk ik (mits in goede staat natuurlijk).

Dus de vraag wat je allemaal wilt aansluiten (en hoe) is een goede vraag.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

EdwinRombaut

Thnx allemaal voor jullie antwoorden!

Tv kan zowel digitaal als analoog. Naast de tv zal er nog een CDspeler worden aangesloten.

Ik denk dat ik toch maar voor een stereo versterker ga rondkijken.

iemand nog aanraders? nieuw of tweedehands, maakt mij niet zoveel uit? max €400/€500.

Hoor het graag:-D



sjoek

Zoals ik eerder vermelde heb ik zelf een pm7004, ik vind dit persoonlijk qua uiterlijk en klank een versterker die prachtig in mijn set past. Maar wat bij jou in combinatie met cd speler en de speakers die je aangaf het beste klinkt zul je zelf moeten ondervinden.  welk merk en type cd speler heb je? Moet die ook bij de versterker passen? Of maakt dit niks uit? Staat versterker in het zicht? Zijn ook factoren die mee kunnen spelen.

Nogmaals sorry voor de vele vragen :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.