marantz pm7100 en speakers

Gestart door lorenzo be, december 01, 2014, 21:54:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lorenzo be

bij deze heb ik graag eens de meningen ervaring van gebruikers van dit forum.
ik heb een marantz pm7100 versterker en ga deze binnenkort kunnen combineren met dynaudio contour 1.3 ii Speakers OF spendor sp3 1p speakers, beide dus monitoren

wat  is in jullie ogen oren ervaringen de beste match, of geen van beide ?

alle meningen zijn welkom

binnenkort ga ik dan uiteraard zelf eens testen maar ben ook benieuwd naar jullie opinies

mountainbiker

Zelf testen in de ruimte waar de speakers komen te staan ivm de akoestiek.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

SMarcel

Ik ben altijd voorzichtig met het reageren op zulke vragen.

Ten eerste zijn jouw oren niet de mijne, dus jij luistert anders dan ik doe.
ten tweede is inderdaad (wat Mountainbiker ook al aangeeft) de akoestiek in huis bepalend wat een speaker kan doen.
Ten derde is er normaal gesproken een "genre" verschil tussen een Duitse en een Engelse speaker qua klank. En daar komt natuurlijk heel sterk jouw persoonlijke voorkeur naar voren, dat kan niemand voor jou bepalen.

Advies blijft altijd, luister zelf naar wat jij prettig vind, ook na wat langer luisteren. Niemand anders dan jij luistert met jouw oren.

Groeten,

Marcel

SB_Marantz

Citaat van: mountainbiker op december 01, 2014, 23:24:37
Zelf testen in de ruimte waar de speakers komen te staan ivm de akoestiek.

Juist
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Rob46

Citaat van: SMarcel op december 04, 2014, 12:18:14
Ik ben altijd voorzichtig met het reageren op zulke vragen.

Ten eerste zijn jouw oren niet de mijne, dus jij luistert anders dan ik doe.
ten tweede is inderdaad (wat Mountainbiker ook al aangeeft) de akoestiek in huis bepalend wat een speaker kan doen.
Ten derde is er normaal gesproken een "genre" verschil tussen een Duitse en een Engelse speaker qua klank. En daar komt natuurlijk heel sterk jouw persoonlijke voorkeur naar voren, dat kan niemand voor jou bepalen.

Advies blijft altijd, luister zelf naar wat jij prettig vind, ook na wat langer luisteren. Niemand anders dan jij luistert met jouw oren.

Groeten,

Marcel

:yes: