NR1504 vs NR1604

Gestart door alleswasalbezet, november 18, 2014, 09:28:33

Vorige topic - Volgende topic

alleswasalbezet

Hallo allen,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat gepost heb maar het is tijd om mijn NR1501 te vervangen, puur omdat ik de netwerk aansluiting mis. Via randapparatuur krijg ik niet het gewenste effect.

Mijn oog is gevallen op de NR1504, maar aangezien de NR1604 prijstechnisch niet meer veel verschilt van de NR1504 heeft deze ook mijn interesse. Boxen, mordaunt short allumni, blijven hetzelfde.

Zijn er leden die beide versterkers kennen? Zit er geluidsverschil tussen de twee? Is de NR1604 net zo gebruiksvriendelijk als de NR1501? Zijn de HDMI handshake problemen die ik ervaar met de NR1501 opgelost?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Gr.

DansaN

Ik heb geen ervaring met de NR1604.

Normaliter zou ik verwachten dat de nieuwe modellen verbeterd zijn ten opzichte van de oude.
Gezien de frequentie waarmee nieuwe modellen verschijnen, zullen de verschillen wellicht minimaal zijn.

Mocht je overigens serieus je oog op de NR1604 hebben; hij zit op dit moment bij hificorner in de dagdeal.
De zilvergrijze versie voor EUR 349,95; ik heb niet verder gekeken, maar lijkt me een goede aanbieding.

http://hificorner.nl/hifi/home-cinema/surround-receivers/marantz-nr1604-zilver-goud#

alleswasalbezet

Bedankt voor je reactie en gouden tip!

Ik heb de knoop doorgehakt en de 1604 besteld, deze heb ik ondertussen binnen en ik ben zeer tevreden. Geweldig hoe ik nu via het netwerk mijn muziek kan oproepen.

Gr.