Reparatiekosten Receiver SR8002

Gestart door Franco, oktober 09, 2014, 21:30:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Franco

Zojuist prijsopgave gehad van mijn SR8002 receiver:

================================
Werkzaamheden:
DSP besturings board compleet vervangen.
Indien u niet akkoord gaat met de prijsopgave wordt 35,- ex BTW
onderzoekkosten in rekening gebracht

Geschatte kosten : 360,00 incl. BTW.
================================

Vraag is nu laten repareren??
Is al weer een ouder type, wat is een vergelijkbaar nieuw type??

bedankt

Frank Coopmans


minguel

Hoi Frank,

Als de keuze aan mij lag, dan zou ik gaan kijken naar een andere SR. De 8002 brengt met veel moeite € 400 op (buur forum) bij verkoop. Als je niet bij machte bent om naar een nieuwere SR te kijken, dan is het een ander verhaal.

Als ik mijn 8002 nu moet vervangen zou ik minimaal naar de 7008 kijken, daar hoor ik positieve verhalen over. De 7008 kan je zo rond € 600 vinden. Of je alle mogelijkheden van de 7008 gaat gebruiken weet ik niet.

Maar € 360 voor een reparatie een "verouderde" 8002 zou ik nu niet meer voor over hebben. Bij een eventuele verkoop haal je deze kosten er niet meer uit.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

xander32

Niets aan de post van Minguel toe te voegen.

Citaat van: minguel op oktober 10, 2014, 08:41:01
Hoi Frank,

Als de keuze aan mij lag, dan zou ik gaan kijken naar een andere SR. De 8002 brengt met veel moeite € 400 op (buur forum) bij verkoop. Als je niet bij machte bent om naar een nieuwere SR te kijken, dan is het een ander verhaal.

Als ik mijn 8002 nu moet vervangen zou ik minimaal naar de 7008 kijken, daar hoor ik positieve verhalen over. De 7008 kan je zo rond € 600 vinden. Of je alle mogelijkheden van de 7008 gaat gebruiken weet ik niet.

Maar € 360 voor een reparatie een "verouderde" 8002 zou ik nu niet meer voor over hebben. Bij een eventuele verkoop haal je deze kosten er niet meer uit.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Minguel

Franco

Beide bedankt voor de reactie! Nieuwprijs detstijds was 1700 eori (2008).
Schade vermoedelijk door bliksem inslag / inductie, ga dit proberen te verhalen bij m'n inboedel verzekering.
Een nieuwe SR betekent ook een nieuwe DVD speler (+ bluray + 3D) en dat was ik nog niet van plan

Franco

Hm Nog steeds niet gerepareerd door Audio Service. Nieuw DSP board bestelt en geplaatst maar dat was het blikbaar niet. Ben hem niet al kwijt vanaf 6 oktober :x