audio tv gaat niet over receiver.

Gestart door deuverman, november 27, 2014, 19:05:53

Vorige topic - Volgende topic

deuverman

Hallo ik heb de 50w829b,

Al mijn apparaten zijn aangesloten op mijn receiver marabtz 1605 en daar loopt een kabel naar de HDMI 2 (arc) poort van de tv.

Als ik Netflix opstart en een film afspeel gaat het geluid over de tv ipv receiver. Dit wil ik over de boxen.

Ik heb geprobeerd om via een extra HDMI kabel geluid te krijgen, ook heb ik alle opties geprobeerd betreft audio op de tv en marantz.. In de handleiding van de tv en receiver kan ik er ook niets over vinden.

Mis ik ergens de optie of snap ik functie er niet van?
Heb bravia sync instellingen ook al geprobeerd en de audio op audiosysteem gezet ipv tv speakers, maar dan hoor ik niets.

svsound

Had hetzelfde probleem met ARC....voor TV-audio via receiver kun je een optische kabel aanschaffen. Werkt perfect maar weet niet of jouw apparatuur die aansluitingen heeft natuurlijk.

deuverman

Daar ga ik naar kijken, maar dat zou toch betekenen dat ik weer een extra kabel moet gebruiken. Vond het juist fijn om maar 1 kabel te gebruiken.

Maakt het veel uit wat voor optische kabel ik zou moeten aanschaffen?

svsound

Dat was mijn reactie ook maar kennelijk werkt het niet (in alle gevallen, mogelijk afhankelijk van het scherm wat je hebt aangesloten).  Ik heb 3 meter optische kabel voor rond de 15 euro gekocht en dit voldoet prima.

Paul0106

Ik doe dit ook met een optische kabel. Zou moeten werken