Marantz SR8001 met 2.1 weergave

Gestart door Tonnis, november 14, 2014, 16:13:35

Vorige topic - Volgende topic

Tonnis

Hallo,

Ik ben al lange tijd en naar volle tevredenheid in het bezit van een Marantz SR8001 7.1 surround receiver. Ik heb mijn Cambridge Azur 751BD bluray-speler analoog als 5.1 aangesloten (6 interlinks dus) op de analoge ingangen van de Marantz SRR8001. Als achtersurroundluidsprekers gebruik ik sinds kort de actieve B&O Beolab 8000 zuilluidsprekers, als center-luidspreker een passieve Elac tweeweg-luidspreker, als front stereo-luidsprekers twee passieve Master 3 luidsprekers en als subwoofer een actieve B&W PV1. Verder heb ik voor beeld een Pioneer Kuro plasma-TV van 50 inch die ik via HDMI rechtstreeks heb aangesloten op de bluray-speler (via de HDMI van de SR8001 kreeg ik geen beeld helaas).

Als ik via 5.1 analoog naar muziek luister vanaf mijn bluray (SACD, Bluray, DVD-audio) doet de subwoofer prima mee in het geheel. Echter, als ik een stereo CD-luister, radio luister of TV kijk, doet de subwoofer niet mee, zowel in 5.1, stereo-modus en digitale surroundmodus zoals DTS. Is er een mogelijkheid binnen de instellingen van de SR8001 om de subwoofer ALTIJD mee te laten doen, ongeacht welke gebruiksmodus? Ik kom daar zelf niet uit en de zaak waar ik de versterker nieuw heb gekocht destijds, is failliet helaas (Hobo-hifi). Ik ben benieuwd of iemand mij hierbij kan helpen!