Volume regeling PM7004 via de NA7004

Gestart door John D, oktober 25, 2015, 14:35:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John D

Beste,

Sinds enkele maanden is de hifi installatie weer uit de dozen gekomen en staat nu opgesteld in de woonkamer.

De NA7004 (remote control out) staat op dit moment via een tulkabel in verbinding met de PM7004 (remote control in). Met de afstandsbediening van de NA7004 is het mogelijk om het volume te regelen terwijl de IR sensor van de PM7004 staat afgedekt.

Nu vragen wij ons af of het mogelijk is om het volume van de PM7004 aan kunnen passen met behulp van een iPhone app zodat de afstandsbediening niet meer nodig is. Weet iemand hier of en hoe we dit voor elkaar kunnen krijgen?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

John

sjoek

Hallo via een app de pm7004 bedienen gaat hem niet worden gezien de pm geen internet verbinding heeft. Maar mijn ud5005 ab heeft een apart vakje voor volume en input voor de versterker. Weet niet of de na dit ook heeft.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

rexp

De PM heeft geen internetverbinding nodig om hem te kunnen bedienen via de Marantz app. Ik kan het volume van mijn PM7004 regelen met de Marantz app voor iOS, zoals de TS vraagt. De PM is aangesloten op mijn NA6005 via de IR tulp.

sjoek

Aha dat wist ik niet. Maar dan bedien je de pm dus met de na. Dan moet dat ook wel lukken met de na7004 lijkt me.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

heebink

Hallo,
Ik lees hier ook mijn vraag. Hoe kan ik via een app(welke app is hiervoor het meest geschikt) het volume regelen van mijn set marantz ( pm7004 en een na7004. ) ik ben niet echt thuis in deze wereld dus als er iemand is die mij dit in Jip en Janneke taal uit kan leggen.     Heel graag en alvast ontzettend bedankt.  Ik had alwel een app werkend om muziek van mijn nas systeem via de marantz te laten spelen maar het volume kon ik niet regelen. En dat is toch echt wel heel onhandig. 

Alvast heel erg bedankt. 

Annet

rexp

Ik heb een PM7004 en NA6005. Deze zijn op elkaar aangesloten met de rood/witte tulpkabel voor L & R. Daarnaast heb ik ze ook op elkaar aangesloten met de enkele oranje tulpkabel, op de Remote in/uitgang.

Marantz biedt twee apps aan via de Apple store: de Remote App en de Hi-Fi Remote. Ik gebruik de laatste; met deze kun je ook het volume van de PM7004 regelen.