Downmix op ud 5007

Gestart door fleetwood, oktober 14, 2014, 17:29:52

Vorige topic - Volgende topic

fleetwood

Hallo,

Momenteel heb ik een panasonic dmp bdt 310 blu ray aangesloten op mijn ki pearl lite.
Ik ga niet zeggen dat dat het slecht klinkt maar ik mis wel helderheid in de stemmen.
Het is dus zo dat ik overweeg om over te gaan naar de ud 5007 omdat ik ergens vermoed dat dit toestel kwalitatiever is dan de panasonic .

Heeft er iemand ervaring met downmix (enkel stereo dus)op de ud 5007 en vooral zijn de stemmen helder?

Gr.

Peter Kudelstaart

Ik heb sinds kort een ud5007 en net als jij heb ik hem op een stereo versterker aangesloten. Tot volle tevredenheid mag ik wel zeggen. Bij mij klinken ook de stemmen zoals ze moeten zijn, maar of dat de verdienste is van de ud durf ik niet te beweren. Hiervoor had ik een Sony S570 blurayspeler, maar dan gekoppeld aan een Denon AVR1611 en in surroundopstelling. Als je iets mist in de stemmen dan zou het ook aan je luidsprekers kunnen liggen of je kabels. Welke luidsprekers en kabels gebruik je?

Panasonic staat overigens bekend om het goede geluid op hun spelers. Sony bijvoorbeeld klinkt wat dunner. Ik heb op mijn slaapkamer trouwens ook een Panasonic staan op een stereo versterker en ook hier natuurlijke stemmen. 
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

fleetwood

Hallo Peter,

Speakers zijn b&w 602 s3 aangesloten met monitor joker kabel 2,5mm.

gr

Peter Kudelstaart

Dat is toch een zeer respectabele setup! Je zegt dat je wat helderheid mist. Had je eerst een andere set up waar je die helderheid wel had? En mis je die helderheid ook bij het afspelen van cd's?
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590

WilliamB

Is het een idee om de blu-ray te houden, en een losse cd speler te kopen. BV een cd 6004 of een sa15s1.  ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

fleetwood

Ik heb de cd 6005 , mijn cd's klinken beter dan ooit tevoren .
vroeger had ik een HT opstelling met een reciever dus maar daar ben ik van afgestapt.
De stemmen kwamen dan uit de centerspeaker waarmee ik de indruk heb dat ze helderder waren.
Misschien moet ik nog wennen dat de stemmen nu door de fronts gaan , kan ook.
Toch kriebelt het om naar de ud 5007 of 7007 over te stappen maar dan wil ik wel zeker zijn dat het de moeite waard is ;-)

Peter Kudelstaart

Citaat van: fleetwood op oktober 14, 2014, 20:53:29
Ik heb de cd 6005 , mijn cd's klinken beter dan ooit tevoren .
vroeger had ik een HT opstelling met een reciever dus maar daar ben ik van afgestapt.
De stemmen kwamen dan uit de centerspeaker waarmee ik de indruk heb dat ze helderder waren.
Misschien moet ik nog wennen dat de stemmen nu door de fronts gaan , kan ook.
Toch kriebelt het om naar de ud 5007 of 7007 over te stappen maar dan wil ik wel zeker zijn dat het de moeite waard is ;-)

Dan kan het dus aan de instelling van je receiver gelegen hebben (een lichte nadruk op de centerspeaker). Kijk anders eens of je in je dvd-collectie een film hebt waar een 2.0 track op zit, zodat de speler niets hoeft te downmixen. Als je dan nog iets van die helderheid mist dan ligt het aan je speler en/of luidsprekers. Heb je ook al geprobeerd om je luidsprekers iets in te draaien of dichter naar elkaar te schuiven? Wellicht gaat dit ten koste van de ideale situatie voor je muziek, maar voor je spraak kan het net wat beter uitpakken.

Spikes25

Beste Fleetwood,

Ik ben er van overtuigd, dat  het te maken heeft dat de speler nu analoog is aangesloten, voorheen was dat Digitaal, hetzij bijvoorbeeld met coax of glas. Ook ik vind dat mooier klinken, dan met een analoog kabeltje. En daar moet je nu aan gaan wennen.

Je huidige versterker heeft geen digitale ingangen. Dat is dan niet anders.
Maar misschien zoals reeds geopperd een cd speler aansluiten. Ik heb geen idee of de volgende functie nog bestaat. Ik heb CD spelers gehad, waarbij je het volume kan regelen op de cd speler, deze werd dan fixed ( waarschijnlijk niet de juiste benaming)  aangesloten op de versterker. Ik heb aan de lijve ondervonden, dat een cd speler zonder volume knop toch wel minder was in het guidsbeeld. Uiteraard toen wel beluisterd en een vergelijk gemaakt, met spelers in de zelfde prijsklasse. Mijn ervaringen met o.a. Denon was zeer positief te noemen.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley