Meer mensen die ook het grote display willen zien met de deur dicht ?

Gestart door CBdicX, december 03, 2015, 17:09:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Ik vond het altijd vervelend met Marantz dat de flipdeur altijd open moet staan om het display te zien.
Ook vond ik lelijk dat wanneer je de deur open heb staan, je de diverse knoppen en aansluiting ziet.
Wat ik nu gedaan heb is het volgende.

Ik heb via Audio Service een nieuwe deur besteld (48,00 euro thuis bezorgt) en daar het display uit gezaagd.
(zo heb ik altijd nog een originele deur !)
Buiten dit zagen moet en binnen in de receiver ook nog een plastic heveltje verwijderd worden die het licht uit doet als de deur dicht zit, via een dipswitch (heveltje in rode cirkel en de dipswitch in blauwe cirkel).
Heveltje is los te schroeven via een klein schroefje op de zijkant, wel een gepiel, maar te doen.
Ook komt er een metalen plaatje los, die moet met dat schroefje weer vast gezet worden want dat metalen plaatje houd de deur dicht, dit metalen plaatje komt tegen een magneetje aan wanneer de deur gesloten word.
De deur zelf zit met 2 kruiskop schroefjes vast die aan de onderzijde te vinden zijn.
Wel zit de deur nog vast met wat tape, dat is voorzichtig los te trekken, of met hulp van een Stanley mes.

Dan nog de zaag kanten wat schuren en zwart maken, en klaar......
(zaagranden lijken wat grof in de klaar foto's, maar dat is lichtval, is "live" niets van te zien ;-) )
Mocht iemand het zelfde willen proberen, of heeft nog vragen, laat maar weten  :-)   

CBdicX

Meer foto's

RHK

 HB  Kijk, dat vind ik nou mooi, die huisvlijtinnovatie. Als je bedenkt dat ik mn 6008 heb vervangen voor de 7008 voor het grotere display? Mn vrouwtje kon anders de radiozenders niet lezen en nu heb ik dus ook de klep open. Wel stofgevoelig zo dus. Mooie oplossing!
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

Citaat van: pameijer op december 04, 2015, 10:16:41
Mooi! Hoe heb je die randen nou gecoat?
Op de zaagranden zit een auto folie (eerst zwarte verf om alles zwart te krijgen), een 2mm smal strookje, dit is van 3M en heeft exact het geborstelde aluminium van het deurtje.


WimPeu

Mooi gedaan alleen vraag ik me af waarom je al die info zou willen zien?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

CBdicX

Citaat van: WimPeu op december 25, 2015, 18:41:52
Mooi gedaan alleen vraag ik me af waarom je al die info zou willen zien?
Ehhhhh, waarom niet ?
Ik zie graag dat de juiste audio modes aan of uit gaan, ik zie graag welke internet radio zender ik op heb staan, ik zie graag of ik Audyssey wel of niet gebruik, ik zie graag alles......  :wink:
Wil ik het niet meer dan kan ik altijd het originele deurtje weer terug zetten, 2 schroefjes en klaar.

WimPeu

De juiste audio modes zie je toch met een druk op de AB dat hoef je toch niet constant te zien, radio zenders oke misschien, ik doe internet radio via een app (jij ook zo te zien) en dan heb je die toch op je tablet of mobiel staan en ADSY is toch geprogrammeerd per input. Zal mijn voorkeur misschien zijn hoor maar ik heb het liefst geen enkel lampje of info branden op de units. Maar zoals gezegd als jij het belangrijk vindt heb je het heel mooi opgelost.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES