SR6008 start soms vanzelf op in TV audio

Gestart door ErikM1972, september 20, 2014, 12:37:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ErikM1972

Gebeurt soms dat mijn SR6008 spontaan aan gaat en staat dan op TV Audio. Vandaag naar de tuner aan het luisteren en ook ineens. geluid weg ?? stond hij op tv audio.
TV is een Samsung f8000, aangesloten op de SR via een HDMI op de ARC aansluiting. TV staat altijd in standby, kan namelijk niet verder uit. Ook de SR gaat in standby als ik hem uitzet.

John123

Wellicht is de oplossing te vinden bij HDMI Setup - bron doorgeven. Staat deze (is standaard) op 'laatste'?

ErikM1972

Dat is goed mogelijk, maar begrijp het niet helemaal wat je hier mee wil zeggen. Gisteravond zou ik de tv ook aandoen en zag ik dat mijn reciever al aanstond, op tv audio?? Dat is waarschijnlijk wel de laatste bron geweest, maar waren allemaal uitgeschakeld door afstandsbediening.
Wat ik dan ook apart vind is dat de tuner ineens op een andere bron gaat. Kan het ook komen doordat de tv toch iets van een sinaal afgeeft, terwijl deze toch standby staan. Moet niet mogen toch? deed mijn vorige reciever ook niet

Flying_High

Citaat van: John123 op september 21, 2014, 08:09:30
Wellicht is de oplossing te vinden bij HDMI Setup - bron doorgeven. Staat deze (is standaard) op 'laatste'?

Bij mijn SR7007 staat deze vast op cbl/sat (UPC Horizon) maar toch start de receiver op TV Audio.
De TV is via een optische kabel verbonden met TV Audio op de receiver, Horizon box zit op Hdmi 1.
Het is niet echt een heel groot probleem maar stoor mij er toch wel een klein beetje aan.
Mogelijk komt dit doordat eerst de TV aan gaat maar heb dit nog niet uitgeprobeerd.
Mede8er MED800X3D 3Tb
Firmware V3.0
Wireless keyboard MED2KEY
Samsung UE46B7020
Marantz SR 7007
Philips FB825
van den Hul CS-122
B&W CC6 Center
Rel Q200E sub (5.1 & stereo)
Kenwood surr. sp.
Logitech Harmony One

ErikM1972

Wat heeft dat voor effect om hem niet op laatste te zetten maar op bijvoorbeeld tuner of cbl/sat? Vanmorgen toen ik uit mijn werk thuis kwam stond hij ook weer aan en weer op tv audio.

Erik

John123

Ik denk dat ik de oplossing niet heb. Ik heb zelf overigens de TV niet met een optische kabel aangesloten, maar gewoon enkel een HDMI kabel van motorola decoder naar AVR en vervolgens van AVR met HDMI kabel naar TV. Vrij standaard dus. Daarbij de HDMI instelling vast op cable/sat, dus als de AVR op standby staat, loppt beeld en geluid gewoon over de TV.

Enige nadeel dat ik ondervind is dat het soms erg lang duurt voordat de TV het signaal echt oppikt en beeld en geluid toont. Soms moet ik daarvoor de TV meerdere malen opstarten. Maar dit ligt volgens mij aan de instellingen op de TV en niet aan de AVR.

sorry, we zijn een beetje of topic beland....