PM6005 goede keuze voor mijn speakers ??

Gestart door Lion, augustus 25, 2014, 21:17:26

Vorige topic - Volgende topic

Lion

Hallo allen,
Ik heb speakers met de volgende specs (volgens het plaatje achterop) inmiddels bijna 25 jaar

Acoustic Analysis type: Serenade
4-8 ohm
38-25000 freg.
15-110 amplifier required
60 W cont. loading
serienrnr. ax06

Ik wil mijn Pioneer VSX 919AH A/V receiver wegdoen en nu overweeg ik een Marantz PM6005 aan te schaffen.
Heeft deze versterker "power" genoeg om deze speakers aan te sturen of is het beter om een stapje hoger te kijken (bijv. een PM7004), echter deze heeft geen built in DAC, en deze zal ik sowieso nodig hebben voor mijn toekomstige Sonos. Maar dan moet die er extra bij.

Ik hoop dat iemand mij op het juiste spoor kan brengen.
Alvast bedankt.

Lion

Oh ja, misschien niet onbelangrijk.
De totale luisterruimte (woonkamer) is ca. 45 m2, waarvan 2/3 ongeveer het belangrijkste deel.
Laminaat vloer, en de speakers staan ca. 2,5 / 3 mtr uit elkaar.

polleke_cgc

Als het gaat over 1 paar luidsprekers moet dat wel lukken...
Best eens luisteren zeker ;). Persoonlijk zou ik het ook eens met een PM8005 testen, maar daar hangt helaas een prijskaartje aan...

Lion

De speakers zijn vloerstaanders en het zijn er twee.

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

QuattroNL

Ik mis de gevoeligheid van de speakers (de waarde die voor 'dB' staat).
Dat kan nog enigszins van belang zijn.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Lion

De gevoeligheid van de speakers staat niet vermeld, en ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik hier achter moet komen. Ze zijn al een paar jaartjes oud (meer als 20 jaar) en kan er niets over terugvinden.