Omgedraaid....

Gestart door Rob46, augustus 13, 2014, 19:53:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Ok, je hebt rood op rood, alles correct bij de luidsprekeraansluitingen en bij de eindversterker. Ook de interlink van de vv naar de cd speler klopt. Bij de vv echter omgedraaid, wat dan........???

thanatos

Ik zie in je lijstje iets van Cobra Audio staan... de oorzaak ?


Rob46

ik was eigenlijk Thanatos benieuwd wat het effect is als je dit omgedraaid zou hebben. Ik had alles goed aangesloten behalve de interlink op de vv. Gewoon tijdens een check ontdekt. Maar is het nu anders? Kan ik niet ontdekken, ja de stem die normaal rechts staat, staat nu links....is dit dan het enige effect wat je kan krijgen als je die interlink omdraait?

thanatos

Uh ok  :-D

Ja.. 1 uitgang is voor links de ander voor rechts.. Draai je ze ergens in de keten om draait het stereobeeld om. Stemmen links komen rechts en anders om.

Ik dacht dat je met een defect/afwijking zat vandaar.. Cobra Audio uit noord holland is in mijn ogen een oplichters bende die bestaande goedkope audioproducten omkatten met nieuwe stickers en labels en dit dan als Cobra / Duson high end verkopen. Of speakers onder de naam Tony Gee en dat soort fratsen..

Rob46

hmmmmm ok, ik heb een eindbak die wel ok is van Cobra. Verder ken ik de exacte geschiedenis niet echt, jouw info is nieuw voor mij maar goed, jij loopt dan ook al wat langer mee in deze wereld.

Rob46

Bij 'oude' opnames heb je vaak een duidelijk links en rechts plaatsing. Bij de huidige opnames hoor ik van veel luisteraars dat de stem altijd uit het midden moet komen, is dit wel zo?

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op augustus 13, 2014, 21:30:38
Bij 'oude' opnames heb je vaak een duidelijk links en rechts plaatsing. Bij de huidige opnames hoor ik van veel luisteraars dat de stem altijd uit het midden moet komen, is dit wel zo?
:yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

thanatos

Citaat van: Rob46 op augustus 13, 2014, 21:30:38
Bij 'oude' opnames heb je vaak een duidelijk links en rechts plaatsing. Bij de huidige opnames hoor ik van veel luisteraars dat de stem altijd uit het midden moet komen, is dit wel zo?

Het is maar net hoe het is opgenomen/gemixed..

Cornelis1921

Citaat van: thanatos op augustus 13, 2014, 21:32:37
Het is maar net hoe het is opgenomen/gemixed..
Zelfs als er wordt gesproken over een zogenaamd "natuurlijke plaatsing" der microfoons en musici bij sommige klassieke muziek-opnames kan er soms sprake van enige manipulatie zijn.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Jullie hebben beiden volgens mij een punt.... :yes:

SB_Marantz

Citaat van: Rob46 op augustus 13, 2014, 21:30:38
Bij 'oude' opnames heb je vaak een duidelijk links en rechts plaatsing. Bij de huidige opnames hoor ik van veel luisteraars dat de stem altijd uit het midden moet komen, is dit wel zo?


Ligt er maar aan hoeveel microfoons er gebruikt zijn tijdens de opname.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Citaat van: SB_Marantz op augustus 13, 2014, 21:56:45

Ligt er maar aan hoeveel microfoons er gebruikt zijn tijdens de opname.

1'tje in mono toch maar ?  :-D

SB_Marantz

Dan staat de stem wel in het midden ja.  :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM