Brom in mijn Rel T7 Subwoofer icm Marantz SR7007

Gestart door Gerard SR7007, augustus 21, 2014, 18:49:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerard SR7007

Geachte leden,

Ik heb ruim 1,5 jaar naar volle tevredenheid  een Marantz SR7007 icm met een Rel T7 SUB. Sinds kort hoor ik echter als de Marantz in Standby stand staat een brom die vanuit de Rel Sub komt. Ik heb dit probleem voorheen nooit gehad, waar het dus vandaan komt? Ik heb alle bedrading gecontroleerd en deze is goed. Ik heb al eens gehoord dat een aardlus dit probleem kan veroorzaken. Zou het dit in mijn situatie ook kunnen zijn? Dat zou vreemd zijn omdat ik voorheen geen problemen had.

De Rel is trouwens met Nutrik en LFE aangesloten.

Als ik de Neutrik loshaal is de brom weg!? De Kabel en aansluitingen zijn echter OK.

Kan iemand me helpen met dit probleem?

Als het een aardlus is wat kan ik hier aan doen?

Maurice

Ontkoppel eens de antenne coax, bijvoorbeeld door de stekker uit de wand doos te trekken. Heb je het probleem dan nog steeds? Er kan spanning op staan, wat dan 50% is.

verstuurd vanaf een computer die óók kan bellen

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Gerard SR7007

Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden, ik had na het onweer van gisteren de stroomstekker in de wcd naast de kast ingestoken. Hier loopt ook de Neutrik kabel. Deze heeft zich gekruist met de stroomkabel.
De stekker nu weer in wcd ACHTER de kast ingestoken en  de brom is verdwenen! Hoera!
Zo zie je maar wat het voor gekke storingen kan opleveren als kabels zich kruisen!

Ik hoop dat de storing wegblijft, nog bedankt voor de snelle reactie! hello hello

Maurice

Mooi dat het opgelost is, en bedankt voor het terugkoppelen van de oplossing.

verstuurd vanaf een computer die óók kan bellen

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude