SR4600 klinkt niet lekker

Gestart door themace75, augustus 08, 2014, 08:18:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themace75

Hallo

Toch eens aan de experts vragen; ik heb via een goede vriend een SR4600 gekocht. Ik had hiervoor een Philips FR965 receiver die opzich best lekker klonk maar ik had met de Marantz toch verwacht een klasse beter te krijgen dan ik had.

Opzich klinkt het helemaal niet slecht, maar het is niet wat ik verwacht had. Het volume moet zoiezo RUIM 3 kwart open wil hij echt goed hard beginnen te  spelen (enfin, dat kan maar toch raar) en ik moet alles maximaal zetten, dus het volume per speaker, bass, treble. Het is net of hij al echt aan zijn max zit met alles en eigenlijk niets meer aan capaciteit over heeft. Ook vind ik hem ietwat doffer klinken dan de Philips. Als ik hem via tulp aansluit klinkt het volume helemaal zacht. (kwart zachter dan bijv als je radio luistert) en sluit je hem digitaal aan (optisch/coaxiaal) dan gaat het beter maar ik vindt het nog zacht allemaal.

Ik heb er een set Philips FB825 speakers op gehad (niet de minste dacht ik zo?) en heb nu een setje Mordaunt Short MS902i erop zitten. Maar met beide sets mis ik "kracht" en toch ook wel wat helderheid.

Verwacht ik teveel van deze receiver, heb ik toch een instelling niet goed, of is er iets niet goed met de Marantz ?

Hij staat trouwens in 3.1 opstelling, met een JBL center speaker erbij een een subwoofer, maar die is aangestuurd via een losse versterker (en die staat alleen aan tijdens films) De sub is heel zwaar, dus bass heb ik genoeg als het moet, maar ik wil niet constant de sub aan hebben, zonder sub had ik gehoopt dat het ook lekker zou klinken, dat deed de Philips in elk geval wel.