Ik weet het nu niet meer SR 7007

Gestart door Spikes25, augustus 02, 2014, 17:58:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spikes25

Ik weet het nu niet meer. DEEL 1
1½ jaar gelden kocht ik de SR 7007. Gelijk al problemen met instellen o.a. Audissey gebeuren.
Gevolg:
•   een overdaad aan irritant zware bas.
•    Geluid wat bedoeld was voor de front en de center speaker kwam van de rear speakers,
Uiteindelijk na 80 metingen eindelijk een redelijk geluid. En voor de zoveelste keer terug gegaan naar de winkel, want ik was nog steeds niet tevreden et het geluid, maar heden ten dagen, weten de verkopers het niet meer. Geef maar Stafhorst HiFi maar terug in Utrecht. Maar goed dit terzijde.

Op mijn advies, de SR opgestuurd voor reparatie, ik heb altijd al getwijfeld aan de SR. En wat blijkt, het HDMI board was defect. Dus ik mankeer niets aan me oren. En ik heb 18 maanden met een receiver zitten stoeien die achteraf naar zijn grootje was.

NA reparatie de boel weer aangesloten, de Sr eerst maagdelijk aangesloten, zonder Audissey te gebruiken, om te checken wat die doet zonder dat fijne audissy. Ik moet zeggen, ik miste het niet zo, geen bonk bas, gewoon helder. Vandaag dan eindelijk de proef op te som genomen, en de microfoon op het statief gedraaid en het Audissey gebeuren opgestart.
Ik was even bang dat na de reparatie de Sr zo was ingesteld om mijn speaker maar even om zeep te helpen.
Links voor, geef een aantal test tonen, het leek er op dat de microfoon de speaker niet kon horen, dus werd het volume opgedraaid, en weer kon de Mic. de speaker niet horen. Vreemd dacht ik, ik hoor hem wel. En weer werd het volume harde gedraaid. Dit herhaalde zich ook bij de center speaker, een paar keer bij de achter speaker.
Ik kreeg op de tv zo nu en dan de melding, geen speaker gevonden, of sluit de microfoon aan.
Mijn vraag wat kan er aan de hand zijn ? niet eerder bij hand gehad.

Deel 2
Het is uiteindelijk toch gelukt om de test af te ronden, dus heb ik een aantal
DVD beluisterd en bekeken. Met name Muziek DVD's.
O.a. bij de meeste van ons de welbekende DVD van de Eagles,  hell freezes over, en met name dat mooie nummer Hotel California. Je weet wel, je hoort rechts achter dat trommeltje, ondank dat die gast voor je staat. Maar dat hoort zo, prachtig. Maar nu hoor ik dat trommeltje helemaal niet meer.
Hotel California nogmaals afgespeeld, met me oor tegen de speaker aan geleund, geen trommel te horen. Ik terug naar de instellingen, handmatige instellingen, want dan kan je een test toon door de speakers laten gaan, en achter was gewoon de test toon te horen. Hier wederom mijn wat kan er aan de hand zijn
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Stadium III

Geef het apparaat eerst eens een fabrieks reset

Dan auteurswet nog eens draaien

Als je handmatig uit alle luidsprekers een toon krijgt zit dat iig goed dan zou het wel eens aan de mix kunnen liggen
Zeg helaas nooit nooit , anders iemand proberen in de buurt met een microfoon,en die de weg kent in audyssey

Succes
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

adijos

Hallo,
Dit probleem heb ik ook ervaren met sr7007 en bose acoustimass 10 in een kleine woonkamer.
Ben gelukkig in bezit van een Ipad, daarop de app van Marantz(gratis) en de app van "deremote"(niet gratis maar wel de moeite waard)
Ik weet het, het klinkt raar maar met deze twee kan je de settings wijzigen zodat je set lekker klinkt.
Succes verder
Jos :-)

Spikes25

Vandaag een 2e en een derde meting gedaan, de opstelling van het gehaal is niet aan veranderd. Bij de derde keer, is het geluid dan eindelijk na mijn tevredenheid voor 95% goed te noemen, ook beter als de afgelopen 18 maanden. Dus dan heeft het HDMI board hierop inderdaad invloed op gehad.
Ook het geluid van de BLu ray is in eens goed, het geluid via de PS3 was beter, nu geen verschil te horen. Of ik de SR als betrouwbaar kan bestempelen, ik durf dit niet hard te maken. Maar belangrijk, ik ga voor het eerst eens genieten van de Marantz SR 7007, jammer dat ik 18 maanden met een defect toestel heb gezeten, en dat is wel frustrerend.

De App van Marantz heb ik ook op de iPad, leuk om te hebben, maar ik gebruik liever de AB, werkt net iets sneller.
en voor het veranderen van bepaalde instellingen, gebruik ik de web controller van Marantz.

Ik moet alleen even uitzoeken in de handleiding hoe ik in de WEBCONTRLLER, de instellingen kan opslaan. Als iemand mij een tipje hierop een tip kan geven, dan hoor ik het graag.
Alvast dank
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley