Modificatie SA8400

Gestart door Appie, april 29, 2014, 23:05:13

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

ik heb hier nog ergens staan maar kan het niet terug vinden,
ik dacht net als jij, ja ja. gewoon een variatie die je zo wie zo meet als je 2 keer een meting doet en verder niets veranderd. scheet van een vlieg, overvliegend vliegtuig,

daarom eerst 10 metingen achter elkaar gedaan en de variatie opgenomen in het plaatje. daar zaten hier en daar wat verschilletjes. en toen 2 powerkables en een interlink verwisseld.

en plots een verschil van 2-3 db bij een bepaalde freq. 

nu zou je kunnen zeggen, op die 11de meting is er iets gebeurd. maar ik heb dit verschijnsel al een keer of 3 nogmaals gezien (en een oook heeel vaak niet). begint toeval wat mij betreft redelijk weg te vallen.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

John1964

Heb in het verleden een Teac VRDS gemodificeerd met Tent Labs producten. Kan je vertellen dat ik het al hoorde binnen drie seconden toen ik hem beluisterde na de ingreep.

Veel betere plaatsing, details en als laatste veel meer diepte in het totaal beeld.

De Teac was toen reeds 14 jaar oud, maar zou het morgen weer doen.

Winst was niet groot, maar heel groot  8-)

Deze week heb ik ook een SA8400 gekocht voornamelijk voor SACD weer te geven. CD weergave is beter dan gemiddeld, SACD weergave is heel goed van deze speler.

Ik zou zelf ook gaan voor een vM uitvoering of Tent. Deze speler zal er zeker op vooruit gaan.

Of iemand er de prijs voor wil neer tellen is een ander verhaal.

Unison Research buizenbakje
vM Marantz SA8400
Focal Utopia monitors
Audio Quest diversen bekabeling