Probleem met Standby SR 5004

Gestart door Jap185, mei 29, 2014, 13:29:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jap185

Geachte medeleden van het Marantzforum,

Sinds een maand of 6 ben ik in het bezit van de Marantz Receiver SR5004 (opvolger van een lagere versie), en ben daar heel tevreden over. Sinds een maand of wat heb ik echter een probleem met de Standby function. Als ik
's avonds de versterker heb uitgezet, en hem 's morgens weer aanzet, moet ik de Enter knop circa 7 tot 10 keer weer aanzetten, voordat de receiver aan staat. Het lampje standby knippert dan, maar de receiver slaat weer af.

Het maakt daarbij niet uit, of ik hem weer activeer via de Input selector of de Enterknop. Ook maakt het niet uit, of ik de afstandsbediening gebruik of de knoppen op de receiver.

Hoe langer de versterker heeft uitgestaan, des te meer keer ik hem moet reactiveren.

Na ca. 15 minuten uit, meestal 1 x opnieuw aanzetten. Na 1 uur 3 of 4 keer, en na een uur of 12 wel 7 tot 10 keer.

Het vreemde is ook, dat ik onlangs een week op vakantie ben geweest, toen ik na die lange inactieve periode de versterker weer aanzette, dacht ik "het zal nu wel heel lang duren voordat hij werkt, maar na 1 of 2 keer deed hij het!

Uiteraard heb ik verschillende dingen geprobeerd om dit op te lossen, bv. de versterker 's avonds helemaal uitzetten (niet in standbymodus laten staan), maar merkte geen verschil.
Volgens de manual afd. General troubleshooting zou het kunnen komen, doordat er een kortsluiting in één van de speakerkabels is, maar voorzover ik kan nagaan is dat niet zo. (Symptom: standby indicator is blinking slowly)

Ook heb ik de versterker gereset, (knoppen surr.mode + clear gelijktijdig indrukken voor 5 sekonden) maar dat heeft het probleem niet opgelost.

Ten slotte wil ik nog opmerken, dat dit proces geleidelijk is gegaan; de eerste maanden was er geen probleem (speakeraansluitingen enz. niet veranderd al die tijd) na een maand of drie is het geleidelijk erger geworden, van 2 tot 3 keer opnieuw enter indrukken, tot nu soms wel 10x.

Als iemand me kan helpen dit probleem op te lossen, zal ik hem dankbaar zijn.

Met vr. groet,

Jap185

rexp

Je zal eerst moeten uitsluiten of de oorzaak ergens anders ligt. Opstarten met alle kabels losgehaald.