Subwoofer x-over vraag ?

Gestart door CBdicX, maart 25, 2014, 17:54:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hoe komt het als ik de LFE output op mijn receiver op 80 Hz heb staan (dus die doet dan 80 Hz en lager) en ik aan de freq. knop op de subwoofer draai, van 50 Hz naar 150 Hz, ik toch een verschil hoor als de freq. omhoog gaat ?
Als de receiver 80 Hz als max uitstuurt moet het draaien aan die knop toch geen verschil uitmaken, of heb ik dit verkeerd ?

Thx.....

Marvin

Dan zal het wel enige overlap hebben, hoe stijler of vlakker dat filter werkt hoe minder tot meer je hoort. Zou me er niet druk om maken.

Stadium III

Filter laat meer door maar veel zwakker ,dan kun je dus zeker verschil horen

Je eigen idd niet druk maken en muziek luisteren
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bas focal marantz

Citaat van: CBdicX op maart 25, 2014, 17:54:15
Hoe komt het als ik de LFE output op mijn receiver op 80 Hz heb staan (dus die doet dan 80 Hz en lager) en ik aan de freq. knop op de subwoofer draai, van 50 Hz naar 150 Hz, ik toch een verschil hoor als de freq. omhoog gaat ?
Als de receiver 80 Hz als max uitstuurt moet het draaien aan die knop toch geen verschil uitmaken, of heb ik dit verkeerd ?

Thx.....
50 tot 80 hz is veel gebruikt in de muziek die je hoort , dus draai je van 50 naar 150 zal je al snel merken dat je subwoofer ''flink'' mee gaat doen , immers je versterker laat tot 80hz door en je sub begin je bij 50hz te draaien naar 150hz dus het gebied 50-80hz komt erbij .


En test ook eens of je 80hz daadwerkelijk in en uit schakelt .

CBdicX

#4
Ok, dus als ik minder "bas" wil horen, maar wel LFE in films, zou dan de receiver op 80 Hz (de laagste stand) en de sub op 50 Hz een goede instelling zijn, ondanks het bas gat wat er ontstaat ?
In deze instelling klinkt de bas het minst maar wel het laagst.

Ik vind bas in TV storend, zeker bij bas overstuurde zenders zoals SBS, in muziek vind ik een beetje bas prettig, maar ook hier niet aan de overdreven kant, in (actie) films vind ik LFE wel prettig.......

bas focal marantz

Citaat van: CBdicX op april 02, 2014, 05:20:34
Ok, dus als ik minder "bas" wil horen, maar wel LFE in films, zou dan de receiver op 80 Hz (de laagste stand) en de sub op 50 Hz een goede instelling zijn, ondanks het bas gat wat er ontstaat ?
In deze instelling klinkt de bas het minst maar wel het laagst.

Ik vind bas in TV storend, zeker bij bas overstuurde zenders zoals SBS, in muziek vind ik een beetje bas prettig, maar ook hier niet aan de overdreven kant, in (actie) films vind ik LFE wel prettig.......
Bas zegt dat je op de goede weg bent en het zelf moet uitproberen wat voor jouw het prettigste klinkt .
Receiver 80hz en bij je sub aan knop draaien tot het je bevalt .

CBdicX

Bedankt voor de reacties, ik ga lekker aan knoppen draaien.........  :yes: