Diode voor een sr 6000

Gestart door Feek, april 03, 2014, 12:45:12

Vorige topic - Volgende topic

Feek

Hallo allemaal.

Ik ben sinds vandaag lid van dit forum en vind het een super leuk forum met veel info.

Nu heb ik zelf ook een probleem met mijn Marantz sr 6000.

Ik ben op zoek naar een diode met het type nummer 1S1555 of eventueel een plaats vervanger.

Ik heb al heel veel gezocht op het net maar tot nu toe niets te vinden?
Ook is mijn engels lezen slecht wat wel een probleem is bij het zoek op het net.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen alvast bedankt.

Mvg Freek. :-)

audiof. zonder budget

Welkom op dit forum.

In zo'n geval; Google is your friend... (oftewel Google is je beste maatje :wink:). Hierbij de eerste link dit ik tegenkwam;

http://html.alldatasheet.com/html-pdf/71000/LRC/1S1555/45/1/1S1555.html
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Feek

Hallo Audiof heel erg bedankt voor u snelle reactie.

Als ik het dus goed begrijp kan ik de 1N4148 diode als plaats vervanger gebruiken.

Dan heb ik nog de vraag wat men vind van de elco's merk Nippon.

Zijn dit goede elco"s of toch beter een ander merk kiezen.

Alvast bedankt voor de reacties.

mvg Freek.

audiof. zonder budget

Citaat van: Feek op april 03, 2014, 15:17:50
Hallo Audiof heel erg bedankt voor u snelle reactie.

Als ik het dus goed begrijp kan ik de 1N4148 diode als plaats vervanger gebruiken.

Dan heb ik nog de vraag wat men vind van de elco's merk Nippon.

Zijn dit goede elco"s of toch beter een ander merk kiezen.

Alvast bedankt voor de reacties.

mvg Freek.

Het is een beetje te kort om te zeggen dat Nippon goed of slecht is. Welke serie zit erin, en waarvoor wordt hij gebruikt??
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Feek

Hallo.

Wat ik kan zien is dat er verschillende merken elco's zijn in geplaatst.

Ik wil eigelijk alle elco's vernieuwen.

Ik had gehoord dat er veel verschil kan op treden tussen de merken kwa geluid en levens duur.

Dan is het wel fijn om te horen van mensen die er kennis van hebben om te horen wat  ze me zouden aan raden kwa keuze.

Trouwens de diode's zijn besteld nogmaals bedankt voor je snelle hulp. :lol:

Mvg Freek.

lo

Mogelijk reageren de "forumtechneuten" hier nog in dit topic of anders zou je zelf ook nog even contact met hen kunnen opnemen. Het gaat om: HAL9000, SB_marantz en thanatos.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HAL9000

Nippon is  over  het  algemeen  erg  stabiele elko's 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Feek

Bedankt voor de reacties mensen.

Tja er zit ook een groot prijs verschil tussen bv Nippon en Panasonic.

Zou er dan ook een groot verschil zijn kwa geluid tussen de bijde merken?

Of zegt men dat het niets uit maakt.

Mvg Freek.

HAL9000

Citaat van: Feek op april 04, 2014, 15:26:07
Bedankt voor de reacties mensen.

Tja er zit ook een groot prijs verschil tussen bv Nippon en Panasonic.

Zou er dan ook een groot verschil zijn kwa geluid tussen de bijde merken?

Of zegt men dat het niets uit maakt.

Mvg Freek.

Nippon  is  altijd  industrieel  kwaliteit geweest. Panasonic  heeft verschillende  series  gemaakt met verschillende  spec  en kwaliteit  eisen.  Ik vind voor  audio  NHG  FR FC FM  wel goed, met voorkeur  op  NHG  FR.   FC en FM  zijn eigenlijk  ontworpen voor  extreme  toepassingen zoals  digitale  voedingen  en computer power management.   Mensen  vinden  deze  vaak te  schel  klinken in  standaard audio.

Echter  denk ik niet  dat je  het  zult  merken bij een Surround  receiver.  De  voorversterkers  zijn  te  simpel,  en  er zitten  tal  van  standaard  opamps tussen,voor en na.  Wil je  echt genieten van  muziek neem dan een  goede  stereo  versterker  met goede  luidsprekers. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Feek

Hallo Hal bedankt voor je reactie.

Maar deze radio kun je nieuw niet meer kopen dit is 1 van de oudjes.

Om precies te zijn de SR 6000 DC ik had niet het volledige type neer gezet.

Ik gebruikte deze radio samen met 4 stuks b&w DM14 speakers en ik vond dat echt tof klinken.

En met je reactie op de elco's daar kan ik iets mee bedankt. :lol:

Mvg Freek.