Tips en of tricks auto setup Marantz NR1501 betreffende de subwoofer

Gestart door NR1501 MS, maart 25, 2014, 20:10:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NR1501 MS

Na het automatisch inregelen van mijn Marantz 1501nr is mijn subwoofer te hard -1?
Volgens de gebruiksaanwijzing van de nr1501 moet de volume op de mijn Mordaunt Short 308 subwoofer in het midden staan en dan de auto setup starten, maar dit klinkt voor geen meter.
Wie heeft ook deze ervaringen of tips voor het instellen subwoofer

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Peter Kudelstaart

Citaat van: NR1501 MS op maart 25, 2014, 20:10:09
Na het automatisch inregelen van mijn Marantz 1501nr is mijn subwoofer te hard -1?
Volgens de gebruiksaanwijzing van de nr1501 moet de volume op de mijn Mordaunt Short 308 subwoofer in het midden staan en dan de auto setup starten, maar dit klinkt voor geen meter.
Wie heeft ook deze ervaringen of tips voor het instellen subwoofer
Je moet het volume van de subwoofer gewoon terugdraaien. Klinkt het niet in surround modus of stereo modus of beide? Als je een gewone cd afspeelt en je receiver bouwt het signaal om naar surround, dan vind ik het nooit klinken. En hoe heb je je subwoofer ingesteld? Ik ken het model niet, maar  als je de kantelfrequentie handmatig in kan regelen dan kan je alles naar eigen smaak inregelen. Google maar eens op subwoofer inregelen en je krijgt veel hits over hoe een subwoofer werkt. Bottom line is dat je het effect van de subwoofer zover terug moet schroeven totdat hij het geluidsbeeld niet meer overheerst. Op mijn ht set gebruik ik niet eens een subwoofer, omdat mijn fronts en backs ruim voldoende bas produceren naar mijn smaak. Op mijn stereoset op zolder heb ik juist een sub toegevoegd ter ondersteuning van mijn Wharfedale evo2-10's. Ik hoop dat ik je hiermee op weg geholpen heb.

Groet Peter
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100