Bediening UD5007 via SR6008 met remote app

Gestart door RRO, februari 26, 2014, 21:16:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RRO

Beste mede-Marantzliefhebbers,

Allereerst zal ik me even kort voorstellen: ik ben Remco Rongen, 33 jaar en nieuw in de home-hifi wereld. Wel heb ik veel in Car hifi gedaan (waaronder ook sound quality wedstrijden enz.). Een paar weken geleden heb ik een Marantz UD5007 en een Marantz SR6008 gekocht. De receiver stuurt een Dali concept surround speakerset aan.

Over de gekochte spullen ben ik meer dan tevreden, ondanks dat ik denk dat door het doen van afstellingen en dergelijke er nog wel wat winst te halen valt.

Deze post plaats ik eigenlijk met een andere reden: Het gaat over het bedienen van de UD5007 Blu Ray speler met de Marantz app.

Wanneer de receiver op Blu Ray staat, kan ik met de app naar 'speler weergave' gaan en de belangrijkste functies bedienen. Dit werkt ook prima.
Maar, ik heb de UD5007 ook via een interlink gekoppeld met de receiver. Zo kan ik via de analoge aansluiting via stereo genieten van mijn set. Tevens zit ook de remote-aansluiting tussen de bijgeleverde receiver en speler gekoppeld. Wanneer ik nu de receiver in CD-speler mode zet, wordt ook een 'speler weergave' in de app weergegeven, alleen werkt de bediening deze keer niet.

Ik heb beide remoteaansluitingen getest op zowel 'int' als 'ext' stand, beide toestellen hangen aan hetzelfde netwerk en dataverbinding is goed (YouTube werkt op de UD5007).

Kan iemand mij vertellen wat ik over het hoofd zie? Of werkt deze functie niet op de manier zoals ik hem wil gebruiken?

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

RHK

#1
  8-) Het zou kunnen dat de app communicatie via de HDMI bediening/aansluitingen loopt. m.a.w. als hdmi bediening aanstaat en je via de HDMI aansluitingen audio/video doorgeeft van je bluray, werkt de app goed. (heb ongeveer dezelfde situatie) jij gebruikt ook de analoge aansluitingen en daar loopt die app communicatie denk ik niet over. Dat komt tenminste het eerst in mij op. Misschien iemand anders die nog suggesties heeft?  Trouwens, de app bediening van de speler is bij mij ook niet stabiel, de ene x wel en de andere x niet. HB
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

RRO

Thanx voor de snelle reactie!

Zojuist even getest: wanneer ik de remote kabel losneem, werkt de app bediening van de Blu Ray ook niet meer. Het lijkt erop dat dit toch via de remotekabel van de receiver naar de Blu Ray gaat. Of zie ik ik wat over het hoofd?

RHK

ik gebruik de remote kabels niet. Werk met HDMI bediening/aansluiting. Kan ik met de bluray AB ook de SR bedienen (aan/uit, harder/zachter) Als beide apparaten aanstaan werkt de app het best. Tja er is nog veel te doen en te verkennen in het netwerk en streaming wereldje,wat mij betreft  :gaap:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

fjdewolf

Ik heb de genoemde combinatie UD5007 en SR6008 niet in mijn bezit, laat staan dat ik ze heb gekoppeld via een interlink. Maar mogelijk is een andere app de oplossing, nl. de DeRemote app. Kost een paar euro, maar heeft meer mogelijkheden en werkt beter dan de gratis Marantz app.
Geen garantie dat het werkt, maar misschien hebben anderen ervaring met DeRemote en een interlink.
Marantz SR6008 | Marantz UD5007 | Denon DP-300F
B&W 683 S2 | B&W 685 S2 | B&W HTM61 S2 | Rel T7
Samsung UE55F9000 | Synology DS207+