NR1604, Mediaserver probleem (opgelost)

Gestart door Shadowfrys, februari 26, 2014, 20:42:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shadowfrys

Mede Marantz gebruikers,

Sinds kort ben ik in het bezit van een NR1604 (hiervoor een NR1501), waar ik zeer tevreden mee ben. Echt een super geluid en een enorme verbetering t.o.v. de NR1501.

Een van de voordelen van de NR1604 is de netwerk aansluiting voor o.a. AirPlay en Mediaserver ondersteuning.
Nu heb ik met de Mediaserver een probleem, hij ziet namelijk mijn Synology Mediaserver niet altijd, dan krijg ik een empty list te zien.

Ik heb de NR1604 al aan dezelfde switch gekoppeld als de Synology, dit had ook geen effect.
Volgens Marantz heb ik de laatste firmware, versie 8300-8384-FF54

Het compleet uit- en aanzetten lijkt even effect te hebben, dan ziet hij de Synology wel, maar kies ik daarna voor bv TV kijken en daarna weer terug naar Netwerk, dan vind hij de Synology niet meer.

Iemand een idee? Tips?

Groet, Berend

fjdewolf

Hallo Berend,
Zelf ben ik in het bezit van een oudere versie, de NR1602. Ook ben ik in het bezit van een Synology NAS. In het begin had ik ook problemen met de netwerkverbinding: af en toe wel, af en toe niet.
Sinds ik een vast ip-adres gebruik in mijn thuisnetwerk voor zowel de NR1602 als de Synology zijn de problemen verholpen. Gebruik jij ook vaste ip-adressen? Anders zou ik dat zeker proberen.
m.vr..gr.
Florus Jan
Marantz SR6008 | Marantz UD5007 | Denon DP-300F
B&W 683 S2 | B&W 685 S2 | B&W HTM61 S2 | Rel T7
Samsung UE55F9000 | Synology DS207+

Shadowfrys

Hallo Florus Jan,

De Marantz heeft inderdaad een vast IP adres. Ik kan bv wel de internetradio functie gebruiken.
Ook mijn Humax iRHD 5200C ziet hij wel als mediaplayer.....

Mvg, Berend

Shadowfrys

Na een update van de Synology (of de herstart) word hij perfect gezien door mijn Marantz.
So happy  :-D

fjdewolf

Gelukkig dat het nu werkt, je zult er veel plezier van hebben  :yes:
Marantz SR6008 | Marantz UD5007 | Denon DP-300F
B&W 683 S2 | B&W 685 S2 | B&W HTM61 S2 | Rel T7
Samsung UE55F9000 | Synology DS207+