SR 6008 of SR 7008

Gestart door Job, januari 24, 2014, 12:03:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Job

Beste kenners.
Ik oriƫnteer me al een tijdje op een receiver. Ik ga altijd graag voor het beste dus in de praktijk start ik dan met een budget van 200 euro en aan het eind komt dit vaak hoger uit.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op Marantz, de keuze gaat tussen de 6008 en de 7008.

Qua prijsverschil toch al snel 250 euro. Kunnen jullie mij uitleggen voor welk type ik het best kan gaan en vooral, waarom! Ik wil de receiver in mijn thuisnetwerk gaan gebruiken en heb nu een 5.1 set.


pameijer

Welke speakers heb je? Wat voor ruimte heb je? Wat is nu je versterking? Wie ben je  clown1? Hoeveel prijsverschil vind je nog aanvaardbaar? Heb je ze zelf al beluisterd in een audiozaak?

Je merkt het, met de info die je nu geeft kunnen we je nog niet helpen! Maar komt goed, hier lopen deskundige mensen rond (waar ik er trouwens niet eentje van ben).
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

RHK

 :mrgreen: Als je iets over de SR6008 wilt weten, ik heb er sinds 3 maanden 1, bevalt prima. Laat maar weten.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Job

Ik heb nu nog speakers van mijn huidige receiver, een JVC. Maar dit zijn niet de speakers die ik wil gaan gebruiken. Ik ga het geheel upgraden. Eerst komt de receiver, daarna komen goede speakers. De ruimte is een lange woonkamer, 10 meter lang, bij 5 meter breed.

Ik vind het prijsverschil wel aanvaardbaar mits ik ook echt een betere koop doe.

QuattroNL

Het grote verschil zit in Audyssey XT32. Dat schijnt een flinke verbetering t.o.v. de standaard Audyssey te zijn.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

hvanapeldoorn

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik ben zelf in bezit van een SR7008 sinds een maand en zeer tevreden over.

Audyssey is echt een toevoeging vind ik. Heb geen ervaring tussen XT en standaard.
Audyssey LFC is makkelijk als je buren hebt of kinderen en toch stevig draaien.

Verder kun je 9.1 direct via de receiver instellen...maar of dat echt toegevoegde waarde is...

gr

Hendrik

RHK

#6
link naar review 6008:   http://www.homecinemamagazine.nl/2013/09/review-marantz-sr6008-av-receiver/         
in de 6008 zit geen standaard maar XT audyssey........dacht ik.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

jeffkef

Ik zelf ben van de 6007 naar de 7008 gegaan.
En uiteraard eerst goed gaan luisteren bij audio zaken.
En nu de 7008 in mijn huiskamer staat kan ik maar 1 ding zeggen! TOP versterker.
deze versterker geeft mij zoveel meer dan de 6007 , de XT32 is inderdaad een hele stap vooruit.
Alles klinkt veel gedetailleerder , strakker en voller.
Ook heeft mijn woofer nog nooit zo strak geklonken als dat hij nu met de 7008 doet.
Als je budget het toelaat zou ik zeker voor de 7008 gaan  maar alles gaat gepaard met goede speakers(zuilen) en dit is meestal de hoogste kosten post.

Succes met je keuze
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

Job

Kijk, dat zijn bruikbare tips! Mede hierdoor heb ik besloten om voor de SR7008 te gaan. Hij is inmiddels binnen en zodra ik hier meer ervaring mee heb dan post ik dit. Dank voor alle info! 

bas focal marantz

Citaat van: Job op januari 29, 2014, 10:29:33
Kijk, dat zijn bruikbare tips! Mede hierdoor heb ik besloten om voor de SR7008 te gaan. Hij is inmiddels binnen
pompom

hvanapeldoorn

Veel plezier en Audyssey goed instellen...staat een mooie uitleg over op youtube
http://www.youtube.com/watch?v=okyNlhJ3Hvo

Die heb ik de tweede keer gevolgd en toen klonk het een stuk beter hello hello

Job