Sr 7008 combineren met MA -500 monoblokken nodig?

Gestart door RaymondVeenstra, januari 28, 2014, 19:36:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RaymondVeenstra

Beste Marantz liefhebbers,

Voorheen had ik mijn SR8500 altijd aangesloten met 2MA 500 monoblokken. Die bij de linker en rechter voor luidspreker waren gebi-amped. Waarbij ze voor een meer gecontroleerd hoog zorgden. Althans in mijn beleving.

Nu ben ik van plan binnenkort een SR7008 aan te schaffen. Maar vraag mij af ok ik mijn monoblokken, zoveel jaar later nog steeds moet gebruiken. Of dat ze misschien niks meer toe voegen. Wat is jullie mening hierover?

Vr.groet Raymond

bas focal marantz

Zeker met wat moeilijkere speakers zullen de MA500's  de speakers beter kunnen aanstuuren .

Heb je makkelijke speakers zou de SR al voldoende kunnen zijn .

moeilijke speakers , met wisselende / lage impedantie , flink vermogen nodig .

Dus proberen kan je de MA altijd nog verkopen of houden .

Als je toch een nieuwe SR neemd raad ik je aan om de MA te laten servicen als je die houd .


QuattroNL

Die gaan naar mijn mening niks meer toevoegen.
De 7008 is zo krachtig dat die echt geen aparte blokjes nodig heeft.
Zelfs met mijn SR7200 hoorde ik al geen verschil met en zonder de MA500's (of ik heb niet lang genoeg geluisterd).

Maargoed, ik zou het gewoon proberen als die 7008 er sowieso komt. Verkopen kan altijd nog  :wink:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

bas focal marantz

Citaat van: QuattroNL op januari 28, 2014, 19:46:36
Die gaan naar mijn mening niks meer toevoegen.
De 7008 is zo krachtig dat die echt geen aparte blokjes nodig heeft.
Zelfs met mijn SR7200 hoorde ik al geen verschil met en zonder de MA500's (of ik heb niet lang genoeg geluisterd).

Maargoed, ik zou het gewoon proberen als die 7008 er sowieso komt. Verkopen kan altijd nog  :wink:
Idd uitproberen ..


Speakers die lage impedantie hebben vinden SR's niet zo fijn , vermogen schiet omlaag terwijl de MA juist meer vermogen kunnen leveren .

Maar dit alles is wel sterk afhankelijk hoe luid je luisterd .


hvanapeldoorn

Hi Ramond

Zelfde verhaal hier. In zoverre heb net een SR7008 aangeschaft en mijn MA500 zijn net bij SB geweest voor een revisie/reparatie.

Ik heb de MA's nog niet aangesloten. Heb nu alles op de SR7008 staan in Bi-AMP (kun je instellen in de SR7008|).

Ga straks alles aansluiten met de MA's als Bi-Amp op voorspeakers (heb er namelijk in totaal 5). En dan luisten of het echt wat uit maakt. Indien niet, nouja dan staat het leuk. Indien wel mooi meegenomen...want ze verkopen levert na mijn idee niet genoeg op..

SR7008 is wel mooi receiver. Geeft veel waar voor het geld dat je voor betaald. Vooral de Audyssey. 

SB_Marantz

Citaat van: hvanapeldoorn op januari 29, 2014, 10:10:53
Hi Ramond

Zelfde verhaal hier. In zoverre heb net een SR7008 aangeschaft en mijn MA500 zijn net bij SB geweest voor een revisie/reparatie.



Geen overbodige luxe:


http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,11782.0.html
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

hvanapeldoorn

Klopt helemaal Wilfried moet ze alleen nog ff aansluiten. Nog geen tijd voor gemaakt redface redface

QuattroNL

Hierop inhakend:
Het lijkt mij leuk (ja, gewoon alleen leuk, of het echt nut heeft...) om een voorversterker (AV7xxx of 8xxx) te hebben en daaraan 3 MA's. Voor de fronts heb ik de PM15S2 al.
Daarvan ben ik dus wel benieuwd of dit meerwaarde heeft. Hierin zal voornamelijk de voorversterker van invloed zijn (zoals altijd). Maar ook de combi met de MA's is wel een interessante. En of dit dan MA500's of MA700's zijn laat ik even in het midden (meer is beter, toch?  :schater:)

Maarja, financieel is het weer wat minder interessant (een SR5006 t.o.v. een AV7xxx + 3 MA's) dus ik ben bang dat het bij dromen blijft...
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

hvanapeldoorn

Gewoon een SR kopen Quattro...heeft na mijn idee meer waar voor je geld.  Want ik kon nou niet echt heel goed toevoegingen vinden waarom een AV7xxx of AV8xxx... 400 of 1400 euro meer waard waren dan SR7008.
Of je moet helemaal warm worden van spec's als verkoperde chassis, ringkern travo etc.  Maar dat is niet aan besteed.

Daarom ben ik ook voor de SR7008 gegaan ondanks dat mijn MA's in reparatie waren en ik weer wilde gebruiken.

Maar terug ontopic. Als je MA's het nog goed doen Raymond dan gewoon uitproberen. Hou er wel rekening mee dat als ze nog niet op revisie zijn geweest. Dit er wel aankomt. En ik spreek hier echt uit ervaring :lol:.