digitale aansluiting DV6400 op SR7002

Gestart door Thijman, januari 29, 2014, 08:59:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thijman

Ik heb mijn DV6400 (DVD- en SACD-speler met van Medevoort modificatie) via analoge audio-aansluiting aangesloten op ede CD-ingang van de SR7002. Ik gebruik deze namelijk alleen als (SA)CD-speler, omdat ik ook een DVD-recorder gebruik waar ik DVD's mee afspeel. Ik heb nu vanuit de DV6400 ook nog een digitale aansluiting (optical) naar de SR7002 aangesloten, maar ik weet niet of dat zin heeft. Ik kan namelijk in het On Screen Display nergens vinden waar ik dit kan aangeven. Kans is natuurlijk groot dat ik verkeerd zit te kijken of er overheen kijk.
Iemand een suggestie ? Alvast dank !

Vlearmoes

#1
Voor sacd heb je de analoge 5.1 aansluiting nodig

in de dv6400 kun je uitgaand signaal toewijzen
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Thijman

Hallo Vlearmoes,
Dank voor je snelle reactie. Uhhh, de analoge 5.1 aansluiting ? Is dat de component aansluiting op de achterkant van de DV6400 ?
Heeft de digitale aansluiting sowieso helemaal geen zin, dan ? En als deze nog wel zin heeft, hoe configureer ik die op de SR7002 ?

Thijman

Hallo Vlearmoes,
Laat deze vraag maar, want daar ben ik uitgekomen.

Andere vraag; Ik heb mijn DVD-recorder via component gekoppeld aan de SR7002 en daarnaast een digitale coax naar een coax-ingang in de SR7002. Ik heb de component aansluiting (als het goed is) geconfigureerd in het OSD (via component 4, want in HDMI 2 zit mijn mediaplayer en HDMI 3 Apple TV). Hoe moet ik het geluid via deze coax nou configureren ? Als in het Functional set up menu kijk waar ik de ingangen kan toewijzen heb ik dus bij aansluiting 4 de component toegewezen aan de DVD-recorder. Wijs ik hier dan ook de DIG toe aan de DVD-recorder met het nummer van de coax-aansluiting op de SR7002 (dus bijvoorbeeld de 1e coax aansluiting) ?
Ik ben een beetje een nitwit op dat gebied.  :oops:

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Thijman

Dus het kan zo zijn dat ik de DVD-recorder op componentaansluiting 4 heb en deze op digitale coax of optische aansluiting 2 heb ? Dus dan staat achter DSS (benaming aansluiting 4) onder COM een 4 en onder DIG een 2 ?
Dank voor je hulp !