Pioneer SX-450 slechte stereo ontvangst.

Gestart door andriessen, januari 09, 2014, 15:12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andriessen

Ik heb hier de pioneer sx450 van m'n ma staan.
Deze heeft altijd goed gespeeld , echter heeft hij altijd al weinig zenders kunnen ontvangen en nu ontvangt hij helemaal geen stereo meer . Hij ruist dan enorm en het stereolampje begint dan te knipperen. Mono doet hij nog wel zonder enkele vervorming.
Ik zou willen proberen om hem te maken heeft iemand nog tips ?
Ik zal straks even wat foto's maken want er zitten veel verbrande transistoren in en de stereo decoder is ook zwart (pootjes)
De luidspreker uitgangen heb ik even doorgemeten en waren 22mV en 2mV.

SB_Marantz

Verbrande nog wel?!
Dan zal het ding flink beginnen te roken bij het in bedrijf stellen.
Oxidatie kan een deel van het probleem zijn.

Ik zie de foto's wel verschijnen....kunnen we iets meer zeggen hoewel niet alles.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

andriessen

Ik bedoel geoxideerd. Zwarte pootjes syndroom.
In de voeding zijn alle transistors zwart , ik vond een zwarte diode naast de trafo en nog meer.
Alles wat geoxideerd is heb ik even een foto van gemaakt.

andriessen

#3
Voedingselco staat wat bol

Ook de transistoren achter de afstemcondensator zijn geoxideerd.

Tunerboard ook alle transistoren geoxideerd.

HAL9000

Bij  deze  pioneers  gaan vaak  de  eindversterkers  kapot  of  staat  er een dikke  Dc in  de  voorversterker door  falende  transistoren.   Deze  decoder  staat  pioneer op  zal  een 1001  zijn,  is  een toko  namaak.  Die kan je  hier  en daar nog  wel  vinden  NOS.  Echter zijn ze vaak  rot. 

Ontvangst  kan je  wat  verhogen,  stereo bereik moet misschien  even afgesteld  worden.  Loopt van uit.  :wink:

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: andriessen op januari 09, 2014, 15:37:03
Voedingselco staat wat bol


Dat kan ook alleen het kunststof omhulsel zijn en niet het aluminium.

Citeer

Ook de transistoren achter de afstemcondensator zijn geoxideerd.

Tunerboard ook alle transistoren geoxideerd.

Dat is samen met slechte soldeerverbindingen al een bron van het probleem en misschien de afstem condensator zelf ook wel.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

andriessen

Het probleem is opgelost , bij de solderingen maakten twee verbindingen contact welke dat niet zou mogen doen dit zorgde voor de vervorming bij stereo @ FM. Nu de gehele receiver opnieuw vertint en hij speelt weer goed :)

SB_Marantz

Zoals ik al aangaf ...........

Heb je ook close up foto's van je soldeer werk?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

andriessen

Hij staat nu al weer terug te spelen maar mocht ik weer eens een receiver doen dan zal ik wat foto's maken.
Bedankt voor de tips.