Beste Bas,
Klop idd, ik heb drie redenen waarom ik op weerstand heb geselecteerd, ik weet ook dat de weerstand niet constant hetzelfde wordt gezien door de versterker, maar een 8ohm serie schakeling of parallel 4ohm unit aansluiten, is nogal een verschil vooral als de weerstand daald gaat de dempingsfactor ook naar beneden, nou is dat voor de mid en tweeters en ook nog wel voor die 20cm woofer niet zo erg, maar voor die 30cm sub wil ik dat niet, ook heb ik dan kanalen te weinig met die MM8003. Ik heb de units ook gekozen voor hun parameters/specs.
De volgende car audio units heb ik liggen (per luidsprekerbox);
Sub 1x 30cm pioneer ts-w12prs dvc 2x4ohm. min. 28 ltr
Mid 2x 17cm pioneer ts-m7prs. min. 10 ltr per 2st.
Mid/laag 1x 20cm polk audio (vreemde eend maar sluit perfect aan bij de rest). min. 11 ltr
Tweeter 1x focal Beryllium TBe.
Alle units spelen het beste in een sealed enclosure
Als ik toch nog besluit om voor een 3-weg te gaan, gaat die polk eraf.
Voor een 3-weg begin ik eerst met filteren tot 100hz sub, tot 2200hz mid/laag, en de TBe gaat tot 40.000hz. slope 24db.
Voor een 4-weg begin ik eerst met filteren tot 60hz sub, tot 200hz mid/laag, tot 2200hz mid, en TBe weer tot 40.000hz met een slope van 24 db.
Waarom aktief ? ........ ik ben wel eens te lang bezig geweest met zelf passief filteren en nooit tevreden. met aktief geen gezeur met fase of rare pieken en/of dalen, verlies.
Kast is van twee soorten hout, dubbelwandig wat gevuld wordt met zand.
Hoe heb jij gezocht, ik kan niet echt iets op bruggen MM8003 vinden.
Met vriendelijke groet,
Léon