Netstoring in huis????

Gestart door SMarcel, januari 13, 2014, 08:50:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Hallo forummers,

Ik heb een heel vreemd "probleem" m.b.t. de spanning in ons huis. Sinds ongeveer 1,5/2 maand komt het regelmatig voor dat tijdens het televisie kijken het beeld en/of geluid even (fractie van een seconde of 2) tijdelijk wegvalt. Sommige storings momenten kan ik herleiden aan het schakelen van de koelkast is de keuken, op jet moment dat deze aanslaat, valt het geluid op TV even weg. Maar er zijn ook storingen die waarschijnlijk door andere schakeling plaatsvinden waardoor geluid en soms ook het beeld compleet wegvalt.

Ik kan melden dat er niets wezenlijks is verandert in ons huis waaraan ik dit zou kunnen toeschrijven. Ik heb een aparte stroomgroep (geaard) t.b.v. de audio en daar is ook niets aan gedaan. Ik heb afgelopen weekend alles van de audiogroep afgehaald en in een gewoon stopcontact gedaan maar ook daar vind deze storing plaats. Vreemde is dat dit alleen waarneembaar is op de TV en ik geen onderbreking ondervind in de audio set, deze blijft gewoon aan.

Kan het zijn dat een TV of misschien zelfs de UPC-box gevoelig is voor spanningswisselingen, zo ja, dan blijft het vreemd dat ik hier pas sinds korte tijd last van heb.

Herkent iemand dit of is er iemand die hierin een oplossing of tip kan bieden??

Ik hoor heel graag van jullie.
Groeten,
Marcel

QuattroNL

Het ene apparaat is gevoeliger voor drop outs of spanningswisselingen dan andere.

Toen wij net in onze andere woning trokken hadden we last van knipperende lampen.
Netbeheerder erbij en hij met een mooie Fluke meten in de meterkast. Drop outs naar 209V  :-o
M'n geluid en beeld hadden er gelukkig geen last van, tenminste, zichtbaar. Electronica vindt dit sowieso niet fijn.
Het bleek bij mij de aansluiting naar het stroomverdeelpunt in de wijk te zijn, daar zat iets niet goed vast. Dit hebben ze gefixt en nu heb ik nergens meer last van.

Maar voordat je de netbeheerder belt, check idd eerst zelf of niet 1 van je apparaten de boosdoener is (cv, wasmachine, droger, vaatwasser, diepvries). Vooral die laatste kan, aan het eind van z'n leven, veel stroom gaan trekken.

Storingzoeken kan soms lastig en tijdrovend zijn.
Succes!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

RoGEK

pak eens aan andere hdmi kabel..

aanrader voor even goedkoop te testen zijn die van de action met de oranje stekkers voor nog geen 3 euro....
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17