Aansluiten beeld en geluid UD 7007 op SR 7005.

Gestart door SMarcel, oktober 06, 2013, 12:36:03

Vorige topic - Volgende topic

SMarcel

Hallo Forummers,

Het komt niet vaak voor dat ik voor Home Theater iets moet vragen want daar ligt mijn hoofd interesse niet, maar ik ben toch heel benieuwd naar het volgende.

Op mijn SR 7005 heb ik aangesloten mijn UPC-HD box op de HDMI-3 ingang en de UD7007 op de HDMI-1 ingang.

Dan gaat er van de HDMI-1 (ARC)uitgang een kabel naar de SAMSUNG HD-LCD. Alles met de HDMI 1.4 kabels.

Nu doet het volgende "probleem" zich voor. DE UD7007 heb ik 2 richtingen moeten aansluiten en dat is de HDMI OUT AMP(AUDIO) naar de SR7005 en de HDMI OUT MONITOR (VIDEO) naar de SAMSUNG.

Dus het geluid wordt gereproduceerd via de receiver en het beeld rechtstreeks op de TV.

Bij mijn idee moet dit toch anders kunnen dat ik 1 HDMI kabel/aansluiting naar de BD(HDMI-1) ingang op SR7005 heb en dat deze dan zowel beeld als geluid via deze ene link doorsturt naar de TV.

Wellicht dat er een instelling niet juist staat in de SR7005 of in de UD7007, maar dat is door mij niet te achterhalen.

Dus daarom mijn verzoek aan jullie, wat doe ik verkeerd of wat valt er anders in te stellen.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel

Stadium III

Receiver op  amp staat dan gaat er van iedere HDMI bron het geluid over de speakers
Je kunt via HDMI maar 1 ding tegelijk door 7005 laten doen

Dus de 7007 aansluiten via hdmi en dan laten bepalen door de receiver wat je ermee wilt doen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

SMarcel

Citaat van: Stadium III op oktober 06, 2013, 13:26:32
Receiver op  amp staat dan gaat er van iedere HDMI bron het geluid over de speakers
Je kunt via HDMI maar 1 ding tegelijk door 7005 laten doen

Dus de 7007 aansluiten via hdmi en dan laten bepalen door de receiver wat je ermee wilt doen

De 7007 is ook alleen maar aangesloten via HDMI. Op de 7007 zitten 2 HDMI uitgangen te weten 1 HDMI OUT AMP(AUDIO) en 1 HDMI OUT MONITOR(VIDEO) en zoals in mijn opening al aangegeven heb ik de ene aangesloten op de SR7005 en de andere op de SAMSUNG.

Laat ik het dan zo zeggen, is het niet vreemd dat de UD7007 een aparte HDMI uitgang heeft voor beeld en een aparte HDMI uitgang voor geluid????

Groeten,

Marcel   

JohnWx

Mischien en / en voor mensen met extra een beamer ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Stadium III

Tja de handleiding zegt er niet veel over

Verder zou ik via AMP naar de 7005 gaan en dan naar de tv

Zo kan ik er weinig meer van maken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SMarcel

GEEF MIJ MAAR STEREO, maar dan wel met HDMI.

ValentinoA

alles ondertussen naar wens? had gelezen dat je kon kiezen tussen apart geluid en beeld rechtstreeks naar TV (beter geluid zogezegd) of een kabel naar receiver om beide te laten doen

ik heb net bericht gehad dat het apparaat is geleverd, vanavond na het werk gelijk ophalen.
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

SMarcel

Citaat van: ValentinoA op oktober 31, 2013, 12:55:32
alles ondertussen naar wens? had gelezen dat je kon kiezen tussen apart geluid en beeld rechtstreeks naar TV (beter geluid zogezegd) of een kabel naar receiver om beide te laten doen

ik heb net bericht gehad dat het apparaat is geleverd, vanavond na het werk gelijk ophalen.

Hallo Valentino,

Ja alles werkt echt lekker naar behoren. Instellingen op UD aangepast en via HDMI loopt nu alles via de SR (beeld en geluid) en dan heb ik ook nog vanaf de UD met interlink naar de SR op de CD-ingang om dan middels PURE DIRECT naar muziek te luisteren. HEERLIJK.

Groeten en heel veel plezier van jouw UD, je gaat ervan genieten.

Marcel

Perfect_audio

Citaat van: SMarcel op november 01, 2013, 14:49:11
Hallo Valentino,

Ja alles werkt echt lekker naar behoren. Instellingen op UD aangepast en via HDMI loopt nu alles via de SR (beeld en geluid) en dan heb ik ook nog vanaf de UD met interlink naar de SR op de CD-ingang om dan middels PURE DIRECT naar muziek te luisteren. HEERLIJK.

Groeten en heel veel plezier van jouw UD, je gaat ervan genieten.

Marcel

Wellicht mosterd na de maaltijd, maar als naslag wel handig.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

ValentinoA

toch bedankt hiervoor, kan ik het doorsturen naar mijn pa die beweert dat de dual hdmi enkel is voor mensen die geen 3d surround receiver hebben, terwijl ik hem zeg dat marantz meldt in de handleiding zelf dat er zo betere geluidsweergave is.

voorlopig gebruik ik dus de dual hdmi. Beeld rechtstreeks naar tv, audio naar surround receiver met de optie AV pure direct. Geluid is wel heel goed moet ik zeggen, the pacific klinkt beter dan met de panasonic BD-80 (vooral het basgedeelte klinkt zuiverder, maar heb de indruk dat ook de detailgeluiden beter naar voor komen). Qua beeld moet ik zeggen dat ik niet meteen verschil opmerk. Binnen paar weken ga ik eens video + audio rechtstreeks verbinden met surround (dus zonder av pure direct) en zien en horen of er verschil is. Ik vermoed echter dat alles minimaal zal zijn en meer afh van persoonlijke smaak
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

RHK

ValentinoA, hoe zijn jouw ervaringen totzover met de dual HDMI aansluiting op je UD7007? Ik heb er ook een, maar alvorens de boel uit de kast te trekken en dat ook zo aan te sluiten, vroeg ik mij af of er verschil is te zien of te horen? Overigens nog de beste wensen voor 2014 en veel luister en kijkgenot toegewenst.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*