Antenne aansluiting SR9600

Gestart door Ron, december 29, 2013, 15:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ron

Door een lompigheid is de antenne aansluiting van mijn SR9600 los gekomen.
Nu stoort de radio ontzettend en ben ik bang dat er meer stuk kan gaan door het bewegen van de aansluiting.
Zie bijlage

Nu is mijn vraag;
Kan ik dat zelf repareren, alhoewel ik hier geen ervaring mee heb?
Of;
Is er iemand die dit voor mij kan en wil repareren?

alvast hartelijk dank, Ron
Ik ben fotogenant! Maar heb wel een Marantz en een Akai installatie.

i-DSI

Zie ik daar geen tweede tuner/antenne aansluiting die je wel nog kan gebruiken?
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

Ron

Dat klopt helemaal en heb ik nu in gebruik! maar die is zonder RDS
Ik ben fotogenant! Maar heb wel een Marantz en een Akai installatie.

i-DSI

Heb je deze tuner al eens open gemaakt?  Misschien is het wel heel éénvoudig om deze aansluiting te vervangen (los vijzen en enkel de draadjes solderen?).
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

QuattroNL

Als je zelf al aangeeft dat je er geen ervaring mee hebt dan vermoed ik dat je niet kan solderen. Althans, je zal mogelijk geen soldeerbout e.d. hebben en/of niet weten hoe dat goed moet zonder te gaan bakken en braden.

Zo te zien zal de buitenmantel geen verbinding meer maken. En dat zal toch door solderen gemaakt moeten worden vermoed ik.
Ken je niet iemand die enige soldeerervaring heeft?
Of, waar woon je ergens, wellicht woont een van onze huis techneuten bij je in de buurt? Voor hen is dit peanuts (mits de plek een beetje te bereiken is zonder de halve receiver uit elkaar te moeten halen).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB