2215B

Gestart door mark07101990, november 28, 2013, 20:35:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark07101990

Goedenavond,

Ik heb problemen met het afstellen van de eindtrap van de marantz 2215B. Alhoewel ik over de geschikte middelen beschik, begrijp ik niets van die service manuaal  frusty... dit staat er:
Connect a VTVM across the resistor R735 and adjust the trimming resistor R727 until the VTVM reads 10.0 mV DC. enz enz enz..
Wat in MARANTZnaam moet ik hier mee!? HLP Wie kan mij op weg helpen!!!
mvg, mark

Half uur later: ik heb ontdekt dat er op de R735 een abnormaal hoge spanning staat, daarom lukte het meten niet... Het rechter kanaal staat keurig op 10mV, maar bij het linker kanaal praat ik over ..V! Dus er is iets kapot! Ik ga proberen op te sporen wat er aan  violent1 is....  byebye


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mark07101990

#3
Jaaay ik heb het opgelost!! het was helemaal niet zo moeilijk achteraf: de weerstand die achter de emitter stond was namelijk kapot, daardoor las ik een verkeerde spanning af bij het afstellen. Nu ik deze weerstand vervangen heb klinkt alles weer als een zonnetje! Deze receiver is voor mijn vriendin.. wat een tof kado is het niet? misschien raakt ze nu ook verslaaft aan marantz pompom

thanatos

Nice  8-)

Geeft altijd een goed gevoel als je probleem getakkeld hebt. Het meeste is achteraf simpel.. maar voordat je dat simpele euvel gevonden hebt  :-D

Cornelis1921

Citaat van: thanatos op december 17, 2013, 23:54:38
Nice  8-)

Geeft altijd een goed gevoel als je probleem getakkeld hebt. Het meeste is achteraf simpel.. maar voordat je dat simpele euvel gevonden hebt  :-D
...of niet, doch hij doet het weer gewoon als vanouds... :-o violent1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

QuattroNL

Mooi opgelost Mark!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

SB_Marantz

Citaat van: markvanweenen op december 17, 2013, 22:03:52
Jaaay ik heb het opgelost!! het was helemaal niet zo moeilijk achteraf: de weerstand die achter de emitter stond was namelijk kapot, daardoor las ik een verkeerde spanning af bij het afstellen. Nu ik deze weerstand vervangen heb klinkt alles weer als een zonnetje! Deze receiver is voor mijn vriendin.. wat een tof kado is het niet? misschien raakt ze nu ook verslaaft aan marantz pompom

Jij gaat verwent worden!  :schater: 8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM