UD7007 afspeelmogelijkheden via NAS

Gestart door Diz, december 19, 2013, 11:21:28

Vorige topic - Volgende topic

Diz

Ik ben een leek op dit gebied en kan er ook niet veel over vinden met zoekfuncties, dus vandaar dit topic:

Ik ben in het bezit van een UD7007 en een Synology 412+.

Nu wil ik films kijken vanaf mijn NAS, gedecodeerd door de B-ray speler. Dit gaat prima met mp4, mkv en al dat soort formaten.
Maar ik heb ook ISO's van B-rays op mijn NAS staan die ik daar kan mounten. Is er een mogelijkheid om deze als zijnde een "gewone" dvd/b-ray af te spelen? Als ik namelijk ga zoeken, kom ik alleen niet verder dan de losse m2ts bestanden af te spelen, door naar de betreffende directory te gaan.

Dus wat ik wil: een op mijn NAS gemounte ISO afspelen alsof ik deze schijf in de UD7007 heb gestopt.

En ook: losse ondertitelbestanden, zoals srt, kan de UD7007 dit ook lezen, zo ja hoe? ik krijg het niet voor elkaar.
:-o

Faxe

Kun je die ISO bestanden niet uitpakken? Heb hier zelf geen ervaring mee overigens. Als ik vanaf mijn Synology nas een MKV bestand met bijbehorend srt bestand afspeel via mijn UD 5005 kan ik gewoon de ondertitels selecteren.

Diz

mkv met bijbehorend srt bestand, bedoel je dan dat deze dezelfde naam heeft en in dezelfde directory staat?
dat heb ik geprobeerd, maar ondertitels kent hij dan niet?

Faxe

Volgens mij werkt dat bij mij wel zo.

QuattroNL

Kan je wel ergens aangeven dat ie moet zoeken naar externe subs?
Mogelijk kijkt ie standaard naar ingebakken subs.

Qua ISO's afspelen op je UD: ik kan me heel goed voorstellen dat de UD geen full ISO support heeft, dus incl de menu's. Misschien heeft ie wel support voor BD-lite menu's?
Voor full BD ISO support is een licentie nodig in de speler. Die zal Marantz vast niet gekocht hebben dus dan werkt het niet.
Dit speelt namelijk ook bij de nieuwste Dune's. De oudere (o.a. de Smart HD serie) heeft die licentie wel.

Lukt het afspelen van losse m2ts bestanden wel?
Of idd eerst de ISO via je PC/laptop uitpakken/converteren naar mkv.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Diz

Citeer
Kan je wel ergens aangeven dat ie moet zoeken naar externe subs?
Mogelijk kijkt ie standaard naar ingebakken subs.
nope, ik heb het hele setup menu uitgeplozen.

CiteerQua ISO's afspelen op je UD: ik kan me heel goed voorstellen dat de UD geen full ISO support heeft, dus incl de menu's. Misschien heeft ie wel support voor BD-lite menu's?
Voor full BD ISO support is een licentie nodig in de speler. Die zal Marantz vast niet gekocht hebben dus dan werkt het niet.
Dit speelt namelijk ook bij de nieuwste Dune's. De oudere (o.a. de Smart HD serie) heeft die licentie wel.
zou dat het zijn? hoe doen jullie dat dan? dwz, ISO's mounten en afspelen zonder eerst alles te converteren? (veel te tijd/arbeidsintensief)

Citeer
Lukt het afspelen van losse m2ts bestanden wel?
ja dat wel, maar dan zonder subs, want die staan dus blijkbaar ergens anders op een Bray.

Citeer
Of idd eerst de ISO via je PC/laptop uitpakken/converteren naar mkv.
Dat is voor mij onbegonnen werk, zoals gezegd, veel te tijd/arbeidsintensief.

QuattroNL

Ik heb een Dune Smart D1, die speelt alles, dus ook full BR ISO's.
Heb ook een Oppo (een 83), die kan wel het eea streamen maar ik heb geeneens een poging ondernomen, ik wilde iets hebben wat ALLES kon spelen. De Dune dus.
Ik hou niet van multifunctionele apparaten die vanalles wat kunnen maar dus niet alles kunnen.
Ik heb dus een dedicated filmstreamer (Dune), dedicated audiostreamer (Squeezebox Touch), en een 'dedicated' fysieke-media speler (Oppo).

Qua subs bij m2ts files: die zijn op een BR ingebakken dus die kan je niet los selecteren.
Remedie: los downloaden en beide files hernoemen naar hetzelfde.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB