Ervaringen met de SR 6008?

Gestart door RHK, november 09, 2013, 19:18:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Graag wat reakties met ervaring(en) van de SR 6008

Adyssey
0 (0%)
Films
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

RHK

Ik heb er sinds een maand een en wil trucs en tips graag delen. byebye
Ik heb de instelling met Audyssey geprobeerd. Met handmatig instellen heb ik een beter resultaat bereikt.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

RHK

 :no: :|Na 1 maandje gewacht te hebben constateer ik dat er niemand is die hierover iets te melden heeft. Denk dat dit onderwerp gesloten kan worden.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*


richardgs


pameijer

Volgens mij zijn er nog erg weinig mensen met een SR6008. Met mijn SR6004 die ik eerder had deed Audyssey ook niet veel goeds. Wel gebruikte ik de afstanden en de dB-verschillen die Audyssey ingemeten had. Bij mij was alle bas verdwenen na de meting.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

RHK

 :wink: Pameijer, bedankt voor je reaktie. In mijn geval zal het ermee te maken hebben dat mijn subwoofer door het Audyssey anders gemeten werd. Ook mijn frontspeakers zijn vwbt de opbouw (lagetonenspeaker aan de zijkant) mogelijk niet juist te meten. Dus wordt dan het basgedeelte of teveel of te weinig. Dit is mijn eerste ervaring met een Marantz receiver, ik heb nog wel steeds het idee dat er meer uit te halen valt.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Cobraatje

Is alles wel goed gegaan met inmeten?
Wanneer ik Audyssey XT32 uitvoer via mijn Integra dhc 80.2 krijg ik voor surround betere resultaten dan ik handmatig voor elkaar krijg.

Zoldar

hier hetzelfde. als je het netjes doet, dwz met een mic standaart, de kamer stil maken (koelkast uit, hond op de gang, kind in bed, vrouw uit huis, zelf niet rommellen tijdens meting)

dan krijg ik voor films perfecte resultaten. precies goede bass etc.
voor muziek gebruik ik een handmatige EQ, want adsy doet ook van alles in het mid hoog wat prima werkt voor de overgang van bioscoop naar huiskamer, maar volgens mij nooit bedoeld is door een mastering engineer van een stereo opname. ik vind het in ieder geval niet natuurlijk klinken, ook xt32 niet.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

RHK

Zoldar, dat is ook wel ongeveer wat ik bedoel. Ik heb meerdere Audyssey metingen gedaan, ook tijdens het meten de hoeveelheid metingen veranderd. Echt alles klinisch stil in de huiskamer. Toch blijf ik ervaren dat de bassen verschillen, of teveel of te weinig, ook met de andere mogelijkheden als multi eq, e.d. geprobeerd. Ik krijg toch met handmatige instellingen het beste resultaat tot nu toe. Maar nogmaals, het zal mogelijk ook aan mijn type speakers (Hepta Expressions voor en Spring surround, liggen. Alle hebben basspeakers aan de zijkant en baspoorten aan de achterzijde.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*